Au dispărut aproape cu toții! Chindia, fără sponsori la revenirea acasă, după patru ani în pribegie

Bogdan ISTRATE 26 Oct. 2023, 12:35 Liga 2
Au dispărut aproape cu toții! Chindia, fără sponsori la revenirea acasă, după patru ani în pribegie

Chindia a retrogradat în data de 19 mai 2023 în Liga 2, la primul meci susținut pe ”Eugen Popescu” după promovarea din 2019, 2-2 cu FC Voluntari. S-a schimbat conducerea, însă nu imediat, ci la aproape o lună de la retrogradare, s-a renunțat și la colaborarea cu partenerul tehnic Joma, alegându-se un altul, Macron, s-a vorbit îndelung de cooptarea unor sponsori puternici, însă realitatea a contrazis declarațiile super-optimiste ale lui Andrei Cordoș și, ulterior, Lorin Petrescu.

Chindia, fără sponsor pe echipament la revenirea la Târgoviște, după patru ani petrecuți pe alte stadioane

După zece etape de campionat, Chindia are un singur sponsor pe tricou, un producător regional de pizza, care nu a organizat vreodată vreun eveniment în care să se laude cu asocierea cu clubul din Târgoviște.

Ca o ironie cruntă a sorții, sigla respectivului sponsor a apărut de mai multe ori pe echipament la meciul susținut de Chindia la Hunedoara, cu Corvinul, în Cupă, pe un set de tricouri și șorturi de antrenament. În schimb, prezentat cu surle și trâmbițe la data de 1 august, Oțelinox, important jucător în industria locală, nu se regăsește pe tricoul Chindiei, cum nici compania ProActiv, deținută de fostul vicepreședinte al clubului din mandatul lui Cordoș, Lorin Petrescu, acum președinte.

Asta după ce, ani de-a rândul, firma noul președinte al Chindiei a avut parte de vizibilitate bună pe tricouri și spații generoase pe panourile LED de la meciurile echipei. De altfel, firma lui Lorin Petrescu și-a onorat constant obligațiile financiare asumate față de club în era Marcel Ghergu.

”Nu erau bani mulți, până în 100.000 de euro pe sezon de la firma lui Petrescu. Cordoș a cerut potențialor sponsori 400.000 de euro pentru poziția principală. Evident că nu a acceptat nimeni așa ceva, la nivelul Ligii a 2-a și la o echipă formată pe genunchi”, povestesc apropiați ai clubului.

Chindia, în meciul din Cupa României disputat la Hunedoara, cu Corvinul, pierdut cu scorul de 0-2. Târgoviștenii au avut pe echipament același sponsor de două ori, pe tricou, dar și pe pantaloni. Foto: Călin Corpaciu / Corvinul Hunedoara 
  • Pe echipamentul Chindiei au rămas ca sponsori Consiliul Județean Dâmbovița și Consiliul Local al Municipiului Târgoviște, de altfel, acționarii clubului și principalii contribuitori la buget, cu mulți, mulți bani publici.

Sponsorul principal, supărat la meciul cu FC Voluntari

Producătorul de polistiren care a deținut poziția principală pe tricoul Chindiei în ultimii doi ani s-a retras în vară, după o serie de evenimente mai puțin plăcute. Turcii s-ar fi supărat și pentru că la primul meci disputat cu adevărat acasă al echipei pe care o sponsorizau nu ar fi primit nicio invitație, până aproape de ora jocului, chit că în contract aveau trecute invitații și bilete la lojă, dar nu a mai existat nici inițiativă politică pentru ca parteneriatul să continue.

”Ca și în cazul companiei actualului vicepreședinte, existau și acolo contracte între firmă și stat, în special cu autoritățile județene. Când nu a mai fost apăsată pedala de la centru, nu s-a mai făcut nici sponsorizare către Chindia”, explică aceleași surse.

Alți sponsori de pe echipamentul Chindiei din ultimele sezoane de Liga 1, vânzători de piese auto sau companii de închiriat mașini, au dispărut și ei după retrogradare.

Interesant este că pe ecranele de la (puținele) conferințe de presă organizate de Chindia au apărut mai multe case de pariuri, probabil uitate în clipuri din vremea în care echipa juca pe prima scenă.

Chindia, la primul meci pe noul stadion ”Eugen Popescu”, în data de 19 mai 2023, terminat la egalitate cu FC Voluntari, scor 2-2. În urma acestui rezultat și a celorlalte din acea etapă, Chindia a retrogradat în Liga 2, după patru ani în care jucase în prima ligă la Ploiești, Mioveni, Giurgiu sau Buzău. Foto: Marius Tudor / Sport Pictures

Cine se ascunde în spatele tăcerii Chindiei?

În tot scandalul cu depunctarea și, apoi, anularea deciziei CDE în cazul Cătălin Căbuz, de la Chindia a existat o singură ieșire publică, a vicepreședintelui Nicolae Croitoru, care nu a comunicat practic nimic important, într-un dialog cu Liga2.ro.

În rest, tăcere totală, în special a președintelui clubului, Lorin Petrescu, principalul om care se ocupă de administrație la Chindia, a responsabilului cu comunicarea, Silviu Posteucă, și a ofițerului de presă, o domnișoară angajată după ce postul fusese desființat de fostul președinte Cordoș.

Tăcerea este și ea un răspuns!

Au uitat și de bilete!

Deși Chindia joacă sâmbătă, de la ora 11:00, cu CSM Reșița, pe teren propriu, în etapa a 11-a a Ligii 2, clubul nu a anunțat încă dacă și când vor fi puse în vânzare bilete la case, la stadion.

Tichetele au fost scoase spre comercializare doar online, din 17 octombrie (!). Până miercuri seară, din peste 7.000 de bilete fuseseră vândute pe net doar puțin peste 200. Adăugând aici aproximativ 100 de abonamente, se poate trage concluzia că tribunele arenei ”Eugen Popescu” ar putea fi, din nou, aproape goale, ca și la precedentele jocuri, cu CSC Dumbrăvița și Progresul Spartac.

Clubul nu a demarat nici procedura de acreditare pentru reprezentanții presei, fentând din nou regulamentele, cel mai probabil din neștiință.

 

https://liga2.prosport.ro/seria-1/reactia-lui-cabuz-dupa-ce-chindia-a-primit-inapoi-punctele-scazute-19290044

https://liga2.prosport.ro/seria-1/chindia-si-a-primit-inapoi-punctele-scazute-in-urma-litigiului-cu-cabuz-19290038

https://liga2.prosport.ro/seria-1/bilete-mai-ieftine-la-chindia-19289948

Bogdan ISTRATE 26 Oct. 2023, 12:35 Liga 2
Pe aceeași temă