Vești excelente pentru Rapid și suporterii săi: stadionul Giulești va fi gata în 2020. ”Se recuperează zi de zi acel handicap cu care a pornit.” Stadiul lucrărilor celor trei noi arene din București și al infrastructurii de transport pentru EURO 2020

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 06 May. 2020, 16:29 Actualizat: 06 May. 2020, 18:33 Special

Stadionul Giulești – ”Valentin Stănescu” va fi, totuși, finalizat în 2020, a anunțat, marți, 5 mai, ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, după ce tot el, preciza pe 23 aprilie că lucrurile nu se vor încheia în acest an și că noua arenă a Rapidului va fi gata în 2021.

Ionuț Stroe a precizat, în procente, stadiul lucrărilor la cele trei noi arene care se construiesc în București în această perioadă și spune că și arena de lângă Podul Grant va fi gata în 2020, cu toate că este cel mai în urmă privind ridicarea sa.

”Cele trei stadioane vor fi gata în acest an. Lucrările sunt avansate. În momentul de față, Ghencea (n.r. – stadionul Steaua) este undeva peste 80 la sută, Arcul de Triumf e la 75 la sută, iar la stadionul Giulești se recuperează zi de zi acel handicap cu care a pornit, ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la patru luni distanță de celelalte stadioane, dacă îmi aduc bine aminte în septembrie 2019. Dar în acest an le vom avea gata”, a spus ministrul Tineretului și Sportului în cadrul unei conferințe de presă susținute la sediul MTS, în care a prezentat protocolul cu recomandări pentru reluarea antrenamentelor sportivilor de performanţă după încheierea stării de urgenţă.

Ionuț Stroe: ”Această infrastructură sportivă pe care o vom avea în București va trebui pusă în valoare în viitor”

Stroe a vorbit și despre beneficiile pe care le va aduce României cele trei noi arene construite la București și cum ar trebui puse în valoare în perioada următoare.

”Mă încearcă un sentiment de mândrie, vă spun sincer. Practic, competiția mult așteptată, EURO 2021 (n.r. – oficial, competiția va avea denumirea tot de EURO 2020, chiar dacă a fost mutată în 2021 din cauza pandemiei de coronavirus) ne va găsi cu infrastructura sportivă pusă la punct. Voi face și o vizită de lucru împreună cu ministrul Transportului și la infrastructura de transport: aeroportul Băneasa și linia de cale ferată care va lega aeroportul de Gara de Nord. Sunt atuuri ale noastre, care ne vor ajuta să găzduim o competiție, spun eu, reușită. Sunt optimist. O competiție care ne va aduce foarte multe beneficii, și sub aspect sportiv, și sub aspect al imaginii acestei țări, și sub aspectul organizatoric și va fi un foarte bun exercițiu pentru viitoare competiții și evenimente sportive majore pe care plănuim a le organiza în România. Această infrastructură sportivă pe care o vom avea în București va trebui pusă în valoare în viitor. Ea trebuie să găzduiască multe competiții relevante în plan sportiv, majore, internaționale, astfel încât să generezi și beneficii sportive, și economice, să fi relevant în plan internațional pe plan sportiv, să generezi interes din partea populației și, bineînțeles, participarea cât mai mare”, a spus Ionuț Stroe.

Doar Arena Națională va găzdui meciuri în România la EURO 2020. Varianta Steaua este exclusă, chiar dată ar putea organiza astfel de jocuri

Bucureştiul va găzdui la EURO 2020 trei partide în cadrul Grupei C şi una în faza optimilor de finală pe Arena Naţională, în timp ce la stadioanele aflate acum în construcție, Steaua, Arcul de Triumf și Giulești vor fi susținute antrenamente înainte de respectivele jocuri.

Ministrul Tineretului şi Sportului a exclus, cel puţin în acest moment, posibilitatea ca stadionul Steaua, aflat cel mai avansat în stadiul de finalizare, să găzduiască la rândul său meciuri la EURO 2020. În cazul în care anumite oraşe gazdă ar renunţa să mai organizeze jocuri, Arena Naţională pe ar putea fi disputate mai mult de patru partide.

”Din punct de vedere al caracteristicilor, viitorul stadion Steaua ar putea găzdui meciuri la EURO, dar UEFA a transmis clar că va fi organizat doar pe stadioanele acreditate. Cel puţin până în acest moment, doar Arena Naţională poate găzdui meciuri de la EURO 2020. Dar Arena Naţională poate găzdui mai multe meciuri, dacă vor fi anumite oraşe care vor renunţa”, a declarat Stroe.

Ionuț Stroe: ”Linia de cale ferată dintre aeroport și Gara de Nord va fi gata la sfârșitul lunii august”

Altfel, ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi Gheorghe Popescu, consilierul onorific al premierului pentru organizarea EURO 2020 la Bucureşti, au fost, miercuri, 6 mai, în vizită la infrastructura de transport promisă pentru competiția europeană.

”Azi am efectuat împreună cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi cu Gică Popescu o vizită la Aeroportul ‘Aurel Vlaicu’ şi la linia de cale ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul ‘Henri Coandă’. La Băneasa totul este în ordine, se lucrează, dar impresionantă este calea ferată. Mai mult decât prilejul unei foarte bune organizări, mă impresionează utilitatea ei generală ulterioară. Pentru că în sfârşit investiţia asta va aduce Bucureştiul în secolul XXI. Să legi aeroportul de gară este, din punctul meu de vedere, un semn de normalitate socială europeană, atât de utilă, de necesară. La sfârşitul lunii august ar urma să fie finalizată, pe 26 august mai exact”, a declarat Ionuț Stroe pentru Agerpres.

El a precizat că linia de tren va putea fi folosită ulterior desfăşurării EURO 2020 de către persoanele care locuiesc în localităţile din nordul Capitalei şi care vor avea posibilitatea să ajungă în oraș cu trenul în doar zece minute. ”Pentru mine, ca român, este un lucru cu care mă mândresc, este necesară perioadei de după EURO 2020. Le mulţumesc ministrului Lucian Bode şi premierului Ludovic Orban pentru că iată că sportul este un prilej de mari investiţii în România. Şi lucrul ăsta trebuie permanentizat, nu neapărat că organizăm EURO 2020, să facem şi fără să fim condiţionaţi de angajamentele internaţionale pe care le avem. Lucrarea este spectaculoasă, un tren suspendat traversează toate construcţiile şi ajunge la terminalul Sosiri. Eu cred că la fel de utilă va fi şi pentru cei care vin din zona de Nord, din Ploieşti, Corbeanca, Mogoşoaia, pentru că îşi vor putea lăsa maşinile acolo şi să ajungă în 10 minute cu trenul de la Otopeni la Gara de Nord, folosind staţia de lângă patinoar. Va fi interesant”, a mai spus Ionuţ Stroe.

Gică Popescu: ”Lucrările sunt gata în proporţie de 70 la sută”

Gheorghe Popescu susţine, într-un mesaj postat pagina sa de Facebook, că lucrările la calea ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul ”Henri Coandă” din Otopeni sunt gata în proporţie de 70 la sută.

”De la aeroport la Gara de Nord în 15 minute! După ce am vizitat săptămâna trecută cele trei stadioane aflate în construcţie pentru EURO 2021, deja îi puteam spune aşa, astăzi am inspectat, alături de domnii Lucian Bode, ministrul Transporturilor, şi de Ionuţ Stroe, ministrul Sportului, lucrările de la calea ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord. Sunt printre puţinii care au crezut în acest proiect. Când vorbeam despre calea ferată de la Otopeni la Gara de Nord, oamenii mă priveau cu neîncredere. Pe undeva, erau îndreptăţiţi. Ultimul tronson de cale ferată în România s-a construit în 1984 … Mi-am asumat public proiectul acesta şi mărturisesc că m-a încercat azi, văzând că lucrările sunt gata în proporţie de 70 la sută, o senzaţie de mândrie, dar şi de emoţie. Pot spune că este proiectul meu de suflet”, a scris fostul căpitan al naţionalei României.

”Calea ferată, care are o lungime de aproximativ 17 kilometri, va fi gata undeva în luna august. Pe perioada stării de urgenţă s-a lucrat într-un ritm încetinit faţă de cum s-a lucrat înainte. De la aeroport la gară, distanţa va fi parcursă în 15 minute. Va fi o lucrare de care se vor bucura bucureştenii, locuitorii din zonele limitrofe, dar şi cetăţenii români aflaţi în tranzit la şi dinspre aeroport. Nu în ultimul rând, turiştii străini. Am fost să vedem şi cum stau lucrurile la Aeroportul Băneasa, care va fi modernizat tot în aşteptarea Campionatului European. Şi acolo e bine. Aşadar, din august, Bucureştiul se va alătura marilor oraşe europene care au tren direct de la aeroport către cea mai importantă staţie feroviară. Iar de la gară, cu metroul, prin tot oraşul”, a adăugat Popescu.

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 06 May. 2020, 16:29 Actualizat: 06 May. 2020, 18:33 Special
Pe aceeași temă