Tensiuni la conferința de prezentare a noului director de marketing de la Petrolul. Problema mărcilor a născut noi contre. Costel Lazăr: ”Vrea să conducă toată lumea, să răspundă un prost”. Noul angajat a sosit de la FC Buzău și a comis-o din start

Andrei PASCU 17 Aug. 2021, 16:46 Liga 2
Tensiuni la conferința de prezentare a noului director de marketing de la Petrolul. Problema mărcilor a născut noi contre. Costel Lazăr: ”Vrea să conducă toată lumea, să răspundă un prost”. Noul angajat a sosit de la FC Buzău și a comis-o din start

Marți, 17 august, Petrolul și-a prezentat noul director de marketing, pe Mihai Constantinescu, care a ocupat înainte aceeași funcție la FC Buzău, dar unde nu a stat mai mult de câteva luni. La conferință a participat și Costel Lazăr, președintele clubului.

Aspectele legate de mărci, în continuare o problemă 

Evenimentul nu a fost lipsit de tensiuni. Ba chiar pe o bună bucată din prezentarea lui Mihai Constantinescu au existat discuții mai aprinse, în special între ziariștii sosiți în sala de conferință și Costel Lazăr, pe baza nesfărșitelor probleme legate de mărcile Petrolul.

Referitor la acest ultim aspect, mai important pentru suporterii Petrolului, Costel Lazăr a făcut mai multe precizări, că oamenii din conducere lucrează în continuare la remedierea situației. S-au invocat vechile probleme legate de bani, pentru care entitatea nu a participat la licitație.

Costel Lazăr: ”Aici se dorește să conducă toată lumea, să răspundă un prost” / ” Avem nouă abonamente în Peluza 1 și patru în Peluza 2, domne! Cu asta ajutăm noi echipa Petrolul” 

Președintele Petrolului a afirmat că își asumă toate deciziile care vor fi luate în perioada următoare, legate de mărci, chiar dacă simte că a pierdut încrederea multor suporteri, în special a galeriilor. Lazăr a transmis un mesaj și fanilor.

Cu toții ne dorim acea marcă. Faptul că nu am avut banii necesari să licităm pentru acea marcă, e cu totul altceva. Cred că dacă exista un vector pozitiv, se putea face o compensație pentru cei 84.000 de lei, să facem o diferență prin care să adjudecăm mărcile. Știu că sunt tensiuni, tensiunile sunt dirijate către suporterii noștri, care așa au decis să se manifeste. Suporterii își doresc această marcă. Sunt lucruri interne. Pe 16 iulie este înregistrată această adresă la primărie (n.r.- arată un document). Suntem în 17 august.

Am venit cu acea scrisoare a membrilor fondatori, s-a manifestat deschiderea… Trebuie să înțelegeți că echipa nu e a lui Costel Lazăr. Eu sunt președintele executiv, care mă subordonez Adunării Generale. Adunarea Generală hotărăște ce se face cu acest club. Nu eu hotărăsc totul. Aici se dorește să conducă toată lumea, să răspundă un prost. Nu va fi așa, vă spun că nu va fi așa. Atât timp cât voi fi la acest club, eu voi lua decizii, pentru că am ajuns să mă înjure din tribune.

Să vă spun ce susținere avem noi. Avem nouă abonamente în Peluza 1 și patru în Peluza 2, domne! Cu asta ajutăm noi echipa Petrolul. Eu o să cumpăr 15 abonamente, să le dau la niște pensionari, să vină din partea mea, pentru că vreau să ajut clubul.

Eu am printre cele mai mici salarii de președinți din Liga 2. Știu ce spun! Nu am cerut acești bani, eu nu am cerut vreun leu de când am venit la Petrolul. Ce mi s-a pus în contract, aia am semnat. Sunt președinți în Liga 2 cu salarii de 7.000 de euro. Mașină, casă, masă”, a declarat Costel Lazăr la conferința de presă, referitor la mărcile Petrolul.

Petrolul, aproape de un acord cu un sponsor din Italia 

Costel Lazăr a afirmat că Petrolul este foarte aproape să semneze un parteneriat cu un sponsor important din Italia, pe trei ani. Din informațiile oferite de el la conferință, suma pe care Petrolul o va încasa va asigura o parte din bugetul anual.

Conferința nu a debutat cu aceste veșnice probleme, ci cu prezentarea lui Mihai Constantinescu, noul director de marketing al clubului Petrolul. El a activat ultima dată la FC Buzău, unde consideră că și-a terminat treaba. Asta deși nu a stat prea multe luni, iar munca unui director de marketing are ca principal obiectiv dezvoltarea pe perioadă lungă de timp a unui club.

Poate că FC Buzău a crescut cât alții în 10 ani și trăiește pe o mină de aur, dar pare greu de crezut. Teoretic, cluburile care nu au o masă de suporteri mare, la nivel național, așa cum este clar situația formației FC Buzău, munca ar fi și mai îndelungată.

Dialog interesant în debutul conferinței 

Totuși, Constantinescu s-a lăudat cu munca făcută acolo, că a reușit să facă dintr-un club public unul privat și că a atras sponsori importanți. Doar în câteva luni, o performanță de invidiat și de marii directori de marketing ai marilor cluburi ale lumii.

Dialogol dintre Mihai Constantinescu și Costel Lazăr, chiar în debutul conferinței:

Costel Lazăr: ”Am plăcerea să vă comunic că începând de azi, directorul de marketing va fi domnul Mihai Constantinescu, am fost în negocieri și în tratative cu dânsul mai bine de o lună de zile. Nu neapărat cu privire la termenii contractuali, cât mai mult cu privire la planificarea pe care urmează să o facem. Îl las pe dânsul să se prezinte, este un profenionist. Cu toate că noi, majoritatea, suntem amatori la club, am adus și un profesionist”.

Mihai Constantinescu: ”De ce spuneți asta, domnule președinte?

Costel Lazăr: ”Așa îmi place mie să spun

Mihai Constantinescu: ”Am înțeles

A început apoi discursul lui Constantinescu, despre plecarea de la FC Buzău:

Am plecat în proiectul de la Buzău de la început. Înainte exista SCM Gloria Buzău, dar apoi s-a hotărât să se asocieze cu mediul privat. Informație pe care o știe toată lumea.

Am fost atras în proiect și încă din luna martie am pus proiectul pe roți, iar acum colaborarea mea acolo s-a încheiat bilateral, ne-am strâns mâna. Au fost atrași sponsori, iar eu acum am preferat să aleg echipa mea de suflet”.

Mihai Constantinescu a numit Athletic Bilbao, ”Atletico Bilbao”, deși a făcut practică la clubul din Țara Bascilor

Normal, așa cum a făcut și la prezentarea de la FC Buzău, Constantinescu nu avea cum să rateze ocazia de a preciza studiile pe care le are, capul de afiș fiind ținut de faptul că a terminat un program de marketing la FC Barcelona. Exact discursul pe care l-a afișat și televiziunii Campus TV, când a ținut să își facă publice abilitățile.

Însă, nu a dorit să vorbească din nou despre faptul că a activat în domeniul jocurilor de noroc în SUA și și-a dat, chiar și în stilul marilor fotbaliști, cu stângul în dreptul când a dorit să scoată în evidență cursurile de practică din Spania. În loc de Athletic Bilbao, a spus ”Atletico Bilbao”.

În plus, s-a lăudat cu faptul că este în relații bune cu, cităm:  ”numărul doi în poziția administrativă a Barcelonei, care a fost la conferința de presă a lui Messi și care era în primul rând lângă domnul Laporta”.

Sunt Mihai Constantinescu, sunt ploieștean, poate un ploieștean necunoscut. M-am alăturat acestui fenomen numit Petrolul, am venit cu sufletul. A fost o lună de negocieri în care cu siguranță s-a știut că destinul va fi să mă alătur proiectului. Cine sunt, poate se întreabă mulți dintre dumneavoastră. Nu știu dacă e important, am 52 de ani, am terminat un master de «fotbal business» la Institutul Johan Cruyff din Barcelona, în parteneriat cu clubul FC Barcelona.

Țin să menționez că nu a fost un masterat făcut online, a fost un masterat făcut în adevăratul sens al cuvântului, un masterat făcut serios, cu prezența obligatorie în campus și cu practica la birourile Barcelonei. Când spun prezența la birourile Barcelonei, spun în toate birouile administrative. Am văzut tehnicile de administrare ale unui management serios, profesionit, așa cum este FC Barcelona.

Vin cu o experiență în La Liga, câte o săptămână schimb de experiență la Deportivo Alaves, Atletico Bilbao (n.r. – corect e Athletic Bilbao ) și Real Sociedad, unde am văzut cum își dezvoltă ei academiile, cum își dezvoltă clubul. Nu în ultimul rând, am fost la «La Masia», uzina lor de talente. Am terminat masteratul în 2020. A fost pandemia, nu am avut timp de petreceri și absolvire, am fost acum două luni la petrecerea de absolvire a cursurilor.

Vreau să spun din capul locului că mă alătur acestui proiect, pentru ca împreună să reușim să ducem fotbalul ploieștean unde îi este locul. Mulți vor spune că au fost multe persoane care au trecut pe la acest club și s-au bătut cu pumnul în piept că se vor face lucruri. Încercăm și vom reuși să facem un club de profesioniști, este un prim exemplu că domnul președinte Costel Lazăr e focusat pe performanță, pe formarea unei echipe de profesioniști.

Am ales Petrolul cu sufletul. Am avut negocieri cu cluburi din Liga 1, Liga 2, cluburi din Liga 2 care au promovat în Liga 1. Vin de la FC Buzău, ultima colaborare am avut-o cu FC Buzău, unde am pus pe roți acel proiect, dar mă întorc la Ploiești, unde am crescut și întodeauna, unde s-a scris în mass-media despre mine, s-a spus că Petrolul rămâne echipa mea de suflet.

Am rămas în relații bune cu FC Barcelona, am rămas în relații strânse cu numărul doi în poziția administrativă a Barcelonei, care a fost la conferința de presă a lui Messi și era în primul rând lângă domnul Laporta. Mi s-a comunicat nu numai mie, tuturor celor care au terminat masterul, că ușa lor e deschisă oricând, pentru orice sfat, orice ne-ar interesa”, a spus Constantinescu.

Mihai Constantinescu nu poate publica lucrarea cu care a absolvit Institutul Johan Cruyff 

Unul dintre reporteri a fost mai îndrăzneț și l-a întrebat pe Constantinescu dacă nu cumva poate publica lucrarea de la Institutul Johan Cruyff din Barcelona. Iată cum a răspuns noul director de marketing al Petrolului:

Eu vă pot spune subiectul lucrării de masterat, dar ele nu se pot publica… nu… asta puteți să solicitați dumneavostră, eu vă dau datele de contact ale birourilor, iar dumneavostră puteți să intrebați dacă dumnealor vă pot pune la dispoziție lucrarea mea de masterat.

Am să vă dau și răspunsul pentru care nu pot pune la dispoziție lucrarea mea de diplomă, pentru că a fost un proiect strict legat de ceea ce înseamnă construirea și modernizarea noului stadion. Informațiile nu sunt publice. Până, până, dar până, până, până…”.

Cum va revoluționa Petrolul? Cu magazin lângă stadion și schimbarea echipamentului an de an 

În doar câteva fraze, în cea mai mică parte a conferinței de mai bine de jumătate de oră, Mihai Constantinescu a vorbit despre ce intră în atribuțiile sale la Petrolul. Nu se poate spune că sunt revoluționare ideile sale, dat fiind faptul că a absolvit, până la urmă, un institut de prestigiu. Merge pe metoda clasică, magazin lângă stadion. E convins că Petrolul va face mulți bani din această activitate, mai ales, după cum a precizat, dacă echipa își schimbă echipamentul sezon de sezon.

A promis și că va atrage sponsori importanți:

Sunt director de marketing, interrelaționarea și atragerea de investitori, relația cu mediul de afaceri… Mă voi concentra pe fidelizarea comunității. Vom avea un magazin, pentru că e extrem de important. În ziua jocului… hai să privim altfel. Orice club de fotbal e o afacere. Trebuie să producă. Magazinul produce bani, banii se reinvestesc în activitatea clubului.

Ne vom focusa pe magazin. Am vorbit cu domnul președinte și despre echipament. Se joacă de câțiva ani cu acest echipament. E o idee să schimbăm echipamentul, iar în magazin să avem un alt echipament an de an. Sunt alți bani care vin la club. Ne vom focusa pe materiale promoționale, pe magazin și avem în plan un muzeu. Trebuie să vedem unde îl putem face

Conferința de prezentare a lui Mihai Constantinescu

Petrolul se pregătește de etapa a 3-a 

Până ca Petrolul să înflorească financiar și să devină o forță în marketing, următorul țel este victoria în partida cu FK Csikszereda, de miercuri de la ora 19:00, din etapa a 3-a Ligii a 2-a.

Până acum, Petrolul are 3 puncte în clasament, după 2-0 cu Poli Iași și 0-1 cu Metaloglobus.

Foto și video: FC Petrolul Official

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Andrei PASCU 17 Aug. 2021, 16:46 Liga 2
Pe aceeași temă