Unde se vede liga a doua? Află între cine se dă lupta pentru televizări

15 Aug. 2011, 10:52 Special
Unde se vede liga a doua?** Află între cine se dă lupta pentru televizări

Digi TV încearcă să cumpere drepturi TV pentru cât mai multe meciuri din liga a doua, după ce a achiziționat majoritatea opțiunilor din Liga I și cele mai importante campionate străine. Poli Timișoara obține aproximativ 100.000 de euro. Majoritatea partidelor sunt însă în ceață, deși în câteva zile începe liga a doua.

Liga a doua și-a pierdut în ultimii ani interesul pentru televiziuni, în special după apariția crizei economice. FRF n-a mai reușit să vândă drepturile colective, astfel încât din acest sezon a decis că fiecare club își poate negocia individual partidele de acasă și poate astfel obține o sumă de bani pentru buget. Varianta individuală a retrezit interesul unor televiziuni, în special pentru echipele cu public mai numeros, cum sunt destule acum în eșalonul secund.

Digi a luat Timișoara, Arad și Oradea
Cel mai agresiv joacă, așa cum era de așteptat, tot Digi TV. Deținătoarea majorității opțiunilor din Liga I, Digi a lansat cel puțin pentru seria a doua o ofertă tuturor echipelor, undeva la 40.000 de euro, negociabil, iar acum așteaptă răspunsul. De o atenție specială s-a bucurat Poli Timișoara, care a primit o ofertă mai bună. Din sursele ProSport, aceasta este de aproximativ 100.000 de euro pentru tot sezonul. De altfel, vineri vor începe transmisiunile, cu derby-ul Poli – FC Bihor, de la 20:30, în direct pe Digi. FC Bihor și UTA sunt alte două echipe acontate de Digi, care este foarte aproape de a semna și cu FC Baia Mare.

Viitorul, la pachet cu Academia
În cealaltă serie, GSP TV este ca și înțeleasă cu Dinamo II. De o atenție specială se bucură și Viitorul Constanța, care este încă în negocieri cu două televiziuni, având în intenție a televiza inclusiv unele meciuri ale Academiei Hagi.


Scot mai mulți bani individual
Deși, în general, drepturile TV se vând mai bine la comun, modelul englez fiind elocvent pe plan european, iar Liga I pe plan intern, la Liga a II-a lucrurile se petrec exact invers. Anul trecut, Dolce plătise 180.000 de euro pentru ambele serii integral, iar maximul pentru eșalonul secund a fost 250.000 de euro. Acum, doar din Timișoara, Bihor, UTA și Baia Mare se obțin peste 200.000 de euro, dar se vor mai vinde și alte meciuri. Dezavantajul este al cluburilor mici, care s-ar putea să nu obțină nimic sau doar o ofertă mică, deși unele pot avea rezultate bune.

Vânzarea colectivă, imposibilă
Liga a II-a a avut cel puțin o ofertă de cumpărare la comun a drepturilor TV, probabil datorită echipelor interesante care joacă acum acolo. La momentul actual însă este imposibil regulamentar – liga secundă nu are o organizație care să preia drepturile de imagine, așa cum e LPF în prima ligă. În plus, FRF doar ce anunțase Consiliul Concurenței că drepturile se vor vinde individual. Oferta actuală venise din partea unei companii reprezentate de Horațiu Nicolau, astfel că nu e exclus ca destinatarul final să fi fost tot Digi TV, care ar fi cheltuit mai puțin așa.

articol scris de Lucian Lipovan

15 Aug. 2011, 10:52 Special
Pe aceeași temă