Se caută cumpărător pentru drepturile TV ale Ligii 2: firma ISM a fost mandatată de cluburi în acest sens

Autor: Mihai Andries Publicat: 26 Aug. 2014, 19:12 Actualizat: 29 Aug. 2014, 15:29 Campionat
Se caută cumpărător pentru drepturile TV ale Ligii 2:  firma ISM a fost mandatată de cluburi în acest sens

Ziua de duminică a fost una importantă pentru grupările din eșalonul secund, pentru că la Tărlungeni au avut loc primele discuții privind drepturile TV ale Ligii 2. De o parte a mesei s-au aflat cei 18 oficiali care au onorat cu prezența ședința Biroului Executiv al LPF 2, în timp ce de partea cealaltă s-au aflat Daniel Ciutaru și Radu Berechet, ca reprezentanți ai International Sport Management.

Pachet complex cu drepturi TV și publicitate pe stadioane

Firma mai sus amintită este cea care s-a ocupat și de proiectul Cupa Ligii, reușind să aducă firma Adeplast ca sponsor al competiției. Cu o astfel de recomandare în spate, cei doi reprezentanți ai ISM le-au propus cluburilor un pachet complex care cuprinde nu doar vânzarea drepturilor TV, ci și închirierea panourilor publicitare de pe marginea terenului.

Discuțiile au durat aproape două ore, interval în care reprezentanții ISM au încercat să îi convingă cu argumente pe cei 18 oficiali de cluburi de ce oferta lor este cea mai potrivită pentru contextul actual economic. Radu Berechet le-a explicat că, în momentul de față, este prea târziu pentru a mai putea vinde toate meciurile din acest sezon. Însă atunci oferta de meciuri pe care o vor pune la dispoziția televiziunilor va include meciurile din returul sezonului regulat.

Cluburile nu vor negocia cu televiziunile naționale în particular

Înainte de a se discuta pe tema comisionului solicitat de firma ISM pentru pachetul de servicii oferite, s-a mai ridicat o problemă importantă. Cluburile au căzut de comun acord că nu vor negocia în particular cu televiziunile naționale, însă o parte din ele au deja contracte în derulare cu televiziuni locale, prin intermediul primăriilor sau consiliilor locale și județene. Toată lumea a fost de acord că în această situație se poate face o excepție, cât timp cluburile își vor respecta cuvântul dat duminică și nu vor face înțelegeri cu televiziunile mari.

ISM trebuie să vină cu o ofertă cât mai rezonabil

A urmat o scurtă pauză în care cluburile au discutat asupra comisionului pe care îl vor acorda firmei ISM, pentru munca depusă în a găsi clienți atât pentru drepturile TV, cât și pentru închirierea spațiilor publicitare. După ce au căzut de acord asupra procentului, cei doi reprezentanți ai ISM au fost invitați în sală și li s-a comunicat decizia cluburilor.

Înțelegerea ar urma să se semneze pe mai mulți ani, cu opțiune de renegociere la final de sezon. Suma pe care cluburile speră să o obțină este în jurul a 100 de mii de euro pe an, după cum a confirmat și Auraș Brașoveanu, președintele LPF2

„Firma ISM a fost mandatată de membrii Ligii 2 să facă un studiu de piață și să ne prezinte concluziile cât mai repede posibil. Rămâne de văzut ce ofertă se va obține, cert este că drepturile TV vor fi vândute la pachet. S-a vehiculat suma de 100.000 de euro pe echipă, dar să vedem impactul pe care-l avem pe piață, poate fi mai mult sau mai puțin”, a declarat președintele LPF 2, Auraș Brașoveanu.

Articol și foto de Mihai ANDRIEȘ

 


Știai că avem o pagină de Facebook dedicată fotbalului din ligile inferioare?

 

Autor: Mihai Andries Publicat: 26 Aug. 2014, 19:12 Actualizat: 29 Aug. 2014, 15:29 Campionat
Pe aceeași temă