Decizia luată luni, 31 martie, de Tribunalul București, prin care a fost confirmat planul de reorganizare propus de Rapid, a fost o simplă „victorie de etapă”.
În acest moment giuleștenii au reușit să evite falimentul, dar încă nu au făcut rost de resursele financiare care să le asigure liniștea pentru sezonul viitor, în cazul promovării în Liga 1.
Conform planului de reorganizare, rapidiștii vor trebui să plătească în trei ani 130.000 de euro, adică 10% din restanțele salariale de 1,3 milioane de euro. În afară de banii cuprinși în planul de reorganizare, cei care vor să investească la Rapid sunt nevoiți să plătească și aproximativ 2,5 milioane de euro, datorii curente. Astfel, 600.000 de euro sunt restanțe la ANAF, 1,1 milioane de euro litigii cu foști jucători pe care clubul le-a pierdut la FIFA, iar 1,3 milioane de euro reprezentând salariile restante ale fotbaliștilor, staff-ului tehnic, plus cele ale angajaților de la baza de pregătire Pro Rapid după intrarea clubului în insolvență.
Echipa pregătită de Viorel Moldovan are șanse mari să revină în Liga I, fiind în luptă directă pentru promovare cu CSMS Iași și cu FC Clinceni. Însă, dacă vor reuși să revină în prima ligă, rapidiștii nu au încă un buget stabilit pentru campionatul viitor. O nou promovată primește din drepturile TV un milion de euro, dar Rapid va lua cu 200.000 de euro mai puțin.
În vara lui 2013, giuleștenii au primit din partea fostului președinte LPF, Dumitru Dragomir, 200.000 de euro în avans. Actualul patron al clubului Rapid, Adrian Zamfir, caută oameni de afaceri dispuși să investească în fotbal. După aprobarea planului de reorganizare și-au manifestat interesul oameni de afaceri precum Marian Iancu și Cătălin Mișu, dar ambii ca acționari minoritari. Pentru a nu avea probleme în Liga I, giuleștenii au nevoie de un buget de minimum patru milioane de euro, iar în acest moment, singurii bani pe care se pot baza sunt cei 800.000 de euro din drepturile TV. De asemenea, finanțatorul rapidist speră că odată cu promovarea echipei în prima ligă, va reuși să atragă mai multe contracte de publicitate care să aducă liniștea din punct de vedere financiar.
Articol scris de Victor STOICESCU