Pentru că brandul FC Bihor e prea scump, primăria Oradea reînvie legendara CAO, singura echipă care a câștigat titlul în Ungaria și România. Primul obiectiv: promovarea

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 02 Aug. 2017, 12:29 Actualizat: 04 Aug. 2017, 13:27 Special

Într-o perioadă în care fotbalul românesc își recâștigă „echipele de tradiție”, doar ieri Federația Române de Fotbal aprobând schimbarea denumirilor cluburilor UTA Bătrâna Doamnă și SCM Pitești în UTA Arad, respectiv FC Argeș, la Oradea, președintele CSM Oradea a dezvăluit cam ce sumă ar trebui achitată pentru a achiziționa marca FC Bihor. Numele emblematicului club din Nord-Vestul țării care a intrat în faliment și și-a încetat activitatea la începutul anului 2016 ar costa, neoficial, între 300.000 și 400.000 de euro.

În cadrul conferinței de presă în care s-a prezentat parteneriatul oficial dintre Clubul Sportiv Municipal Oradea și Club Atletic Oradea, Șerban Sere, președintele CSM, a transmis marți că s-a interesat de brandul FC Bihor Oradea. Discuția, una neoficială, în care a aflat ce bani s-ar dori pentru această marcă, l-a descurajat să mai facă și alte demersuri, scrie Bihon.ro.

„Neoficial, ni s-a transmis că marca FC Bihor costă 300.000-400.000 de euro. Ni s-a mai spus că la 50.000-100.000 de euro sunt deja doritori să o cumpere. Le-am urat succes. Este o anomalie să vorbim de astfel de sume în timpurile actuale”, a declarat Sere, care a mai spus că evaluarea brandului FC Bihor nu e finalizată.

În context, merită amintit, totuși, că suma vehiculată este surprinzătoare, ținând cont că, de exemplu, lichidatorul judiciar de la FC Rapid estimează că până într-un milion de euro poate costa brandul societ[‘ii pe care o administrează. E ciudat că un brand incomparabil mai mic, precum cel al orădenilor, ar putea costa 3-400.000 de euro.

FC Bihor Oradea a participat ultima dată într-o competiție în sezonul 2015/2016, în campionatul Ligii 2, acolo unde a evoluat doar în prima parte. În pauza de iarnă clubul a intrat în imposibilitatea de a-și continua activitatea odată cu declararea falimentului.

În ultimii ani, după ce mai multe cluburi de tradiție din fotbalul românesc au intrat în faliment, suporterii acestora sau autoritățile locale, vezi cazurile de la Pitești sau Sibiu, au încercat să-și readucă în prim-plan echipele iubite. Astfel, au apărut ASU Politehnica Timișoara, Ripensia Timișoara, UTA Bătrâna Doamnă (acum UTA Arad), SCM Pitești (acum FC Argeș), FC Argeș 1953 (dispărută în 2016, după promovarea în Liga 3), Foresta Suceava, AFC Hermannstadt, Petrolul 52 Ploiești (acum Petrolul Ploiești), AFC Rapid, Suporter Club Oțelul Galați, „Alb-Negru” al Studenților Clujeni (acum Universitatea Cluj) sau Suporter Spirit Club Farul Constanța.

Cine e Clubul Atletic Oradea 1910?

Cât privește parteneriatul dintre CSM Oradea și Clubul Atletic Oradea 1910, acesta se va concretiza cu formarea unei echipe de seniori în campionatul Ligii a 5-a Bihor, cu obiectivul promovării în Liga 4. Echipa va fi antrenată de Florin Farcaș și Călin Capotă.

Clubul Atletic Oradea 1910 a fost reînființat în 2017 pe modelul Ripensia Timișoara, echipă reapărută în 2012 după ce dispăruse în 1948 și care acum a promovat în Liga 2. CAO a fost înființat înainte de primul război mondial, în 1910, și a activat numai pe plan regional și local. În timpul celui de-al doilea război mondial a activat în campionatul Ungariei sub denumirea de Nagyváradi Atlétikai Club, în anul 1944 câștigând titlul. După război, din 1945, CAO și-a schimbat numele în Libertatea Oradea, iar în 1948 a devenit Întreprinderea Comunală Orășenească Oradea, în sezonul 1948-49 devenind campioană a României. Ulterior a mai purtat numele de Progresul Oradea, CS Oradea și Crișana Oradea. Sub numele de Progresul, în 1956 a câștigat Cupa României în fața echipei Energia Câmpia Turzii.

„Am găsit o istorie fabuloasă a fotbalului orădean și ne-am dorit foarte mult să scoatem la lumină ceea ce a fost cândva fotbalul orădean și să pornim un proiect, să clădim o istorie cu care ne mândrim. Avem membri asociați un austriac, un italian și un francez în momentul de față. Suntem în discuții și cu un canadian. CAO era în perioada interbelică o echipă cosmopolită. Ne dorim să fie și acum”, a declarat, citat de bihorpenet.ro, Florin Mal, membru fondator al CAO 1910.

„Am încercat să găsim o formulă pentru a reuși să continuăm tradiția fotbalului orădean. Dacă va fi bună sau dacă nu, timpul o va dovedi”, a spus și Șerban Sere, președintele CSM Oradea.

Articol scris de Marius ANGHEL

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 02 Aug. 2017, 12:29 Actualizat: 04 Aug. 2017, 13:27 Special
Pe aceeași temă