Colajul foto de mai sus ilustrează modul în care două cluburi cu nume din fotbalul românesc, acum prezente în campionatul Liga 2, își arată, fără a exagera cu nimic, adevărata valoare pe care o are în ziua de azi. Este imaginea pe care fiecare a fost în stare să și-o creeze cu propria minte în fața suporterilor ei, adversarilor, rivalilor, cât și a eventualilor sponsori la care visează sau pe care deja îi au și le arată recunoaștere. Imaginea care arată respectul de sine.
În dreapta putem distinge fără nicio problemă cinci jucători care prezintă într-un mod profesionist noul echipament de joc pentru meciurile de acasă al echipei Universitatea Cluj, una care în 2019 a serbat aniversarea a 100 de ani de existență, perioadă în care a strâns în palmares un trofeu, o Cupa României în 1965, însă acest lucru nu o împiedică să nu se respecte!
În stânga avem tot un echipament Adidas, firma care l-a creat și pe cel din dreapta, însă care poate fi al oricui dacă nu am știi cine l-a fotografiat și l-a prezentat publicului. Este vorba despre Steaua București, cel mai mare și mai titrat club din istoria fotbalului românesc. Echipa din Ghencea atât a fost în stare, să-și prezinte noul echipament principal atârnat pe un umeraș, printr-o poză banală, fără logo-ul echipei și fără cei doi sponsori anunțați deja cu mare fast.
Cu câteva zile înaintea celui de-al patrulea meci pe care urmează să-l joace în acest sezon de Liga 2, ”U” Cluj și Steaua și-au prezentat oficial echipamentul principal pentru acest campionat, într-un mod atât de diferit, unul care transmite publicului respectul pe care acestea îl au față de sine.
În sezonul în care a promovat în Liga 2 și și-a inaugurat noul stadion, Steaua a lăsat, la îndemnul suporterilor, echipamentul Joma pentru unul Adidas, firmă care a creat tricourile cu care clubul a câștigat cele mai importante trofee din istoria sa, Cupa Campionilor Europeni în 1986 și Supercupa Europei în 1987, și pe care l-a purtat și în cealaltă finală de Cupa Campionilor Europeni disputată, în 1989.
Ajuns cu întârzierea, după ce echipa deja a disputat trei meciuri în noul sezon, noul echipament al Stelei a fost prezentat de oficialii clubului într-un mod de finalul anilor ’80. Probabil asta a fost intenția, dacă tot s-a dorit ca actualul echipament să fie unul asemănător cu cel purtat în anii celor mai mari performanțe obținute de club!
Iar prezentarea a fost făcută cu multă mândrie de managerul Bogdan Marinescu: ”Eu mi-am dorit la fel de mult ca suporterii Stelei, să evoluăm în marca Adidas încă din etapa a doua. Au fost câteva dificultăți cu furnizorii, dar e bine că până la urmă s-au rezolvat.
Săptămâna viitoare, o parte din echipamentul intermediar va ajunge la club și sperăm să-l avem branduit la meciul cu Ripensia de acasă.
Vreau să-i mulțumesc sponsorului principal, pentru că a aderat la ideea gândită și asumată de la început de mine, fără costuri din partea clubului vis-a-vis de echipament.
Mi-am setat câteva priorități pe termen scurt și anume, aducerea unui echipament demn de tradiția clubului nostru, completarea lotului cu sportivi de valoarea și asigurarea tuturor condițiilor pentru ca echipa să performeze.”
Modul în care noul echipament al Stelei a fost prezentat de club le-a lăsat un gust amar, însă cunoscut deja și cu alte ocazii, suporterilor ”militarilor”.
”Acesta este noul echipament al CSA Steaua București.
Așa cum a fost prezentat, este un echipament special făcut pentru Steaua „Am reușit să batem palma cu Adidas… cei de la Adidas au pregătit o supriză pentru noi. Vor fi niște echipamente special făcute pentru Steaua”.
De ce spunem mereu că nu există un departament de marketing și comunicare la Steaua? Nicăieri și NICIODATĂ nu am văzut un echipament prezentat într-o poză atât de banală, fără logo-ul echipei și fără sponsori. Nu înțelegem graba de a fi prezentat în acest mod, având în vedere că va mai dura până când el va ajunge și va fi și branduit.
Marketing în anul 2021 la cel mai mare club din România?!”, a scris Asociația Steliștilor 1947.
Ca fapt divers, după ce Steaua își prezenta cu mult fast primii doi sponsori după promovarea în Liga 2, Porotherm și Get`s Bet, eveniment la care cele două firme au fost făcute publice pe vechiul echipament al echipei, creat de Joma, AS47 prezenta un alt tip de tricou pe care Valentin Bărbulescu și compania urmau să-l îmbrace în noul sezon (foto jos), unul diferit față de cel fotografiat acum de club.
Cum și-a explicat Steaua modul jenant în care și-a prezentat noul echipament? Iată ce răspunsuri au primit suporterii care și-au arătat dezamăgirea pe contul de Facebook al clubului: ”Nu a fost prezentarea oficială. Rândul al doilea de echipament încă nu a sosit, iar primul nu e brănduit.” sau ”A apărut pentru că toată lumea întrebă de echipamentul Adidas. Prezentarea se va face când va sosi și al doilea rând.”
Constatând gafa comisă, ținând cont de mulțimea de reacții negative primite din partea suporterilor, Steaua a încercat să mai îndrepte ceva prin prezentarea noului echipament de acasă, cât și cel de deplasare (varianta 1) brănduite cu sigla clubului și cu cei doi sponsori.
Noua abordare este una mai civilizată, însă tot de nivel de amatori.
Spre deosebire de Steaua, ”U” Cluj nu a așteptat al doilea echipament pentru a le prezenta oficial în același timp. Și clubul ardelean a avut probleme în a primi la timp, înainte de începutul campionatului, noul echipament Adidas. Însă aici s-a procedat într-un mod diferit.
Primul echipament primit, cel pentru jocurile din deplasare, a fost prezentat printr-un videoclip original, filmat profesionist, cum rar întâlnești în România, de nivel de mari cluburi europene.
Al doilea echipament primit pentru acest sezon, cel principal, pe care echipa îl va purta în special la meciurile de acasă, a ajuns aproape în același timp cu cel al Stelei. Însă modul în care a fost prezentat publicului este de o discrepanță colosală față de cum a procedat clubul bucureștean.
Dacă la alte capitole suferă inclusiv ”U” Cluj, la cel în care își prezintă echipamentele este la nivel premium, noul videoclip neavând nevoie de alte cuvinte pentru a fi descris. Trebuie pur și simplu privit:
”Vă prezentăm principalul echipament de joc Adidas al FC Universitatea Cluj pentru sezonul 2021-2022.
Prin reîntoarcerea la clasicile dungi albe și negre, o marcă a spiritului studențesc și a valorilor Universitatății Cluj, ducem mai departe tradiția de peste 100 de ani a clubului nostru și onorăm numele tuturor celor care au îmbrăcat tricoul lui ”U”, numele celor care au fost alături de echipă și care au făcut ca această poveste Unică să continue din generație în generație.
Clipul de prezentare a fost realizat cu sprijinul Fix Aici Media, partenerul clubului nostru”, sună anunțul clubului Universitatea Cluj.
Videoclipul de prezentare al echipamentului de deplasare al echipei ”U” Cluj:
La rezultate pe teren, cele două echipe sunt momentan la egalitate.
Nou-promovata Steaua a câștigat meciurile cu FK Csikszereda (1-0 acasă), Viitorul Pandurii Târgu Jiu (2-0 în deplasare) și Dacia Unirea Brăila (5-2 acasă), iar ”U” Cluj a trecut de Politehnica Timișoara (3-0 acasă), FC Buzău (1-0 în deplasare) și Unirea Constanța (1-0 acasă). Amândouă au punctaj maxim, departajarea făcându-se momentan pe baza golaverajului, 8-2 față de 5-0 pentru ”militari”.
În etapa a 4-a, Steaua joacă duminică, de la ora 16:30, în deplasare la Unirea Slobozia, altă echipă cu punctaj maxim și cu golaverajul cel mai bun, 10-0. ”U” Cluj joacă sâmbătă, de la ora 16:00, la Poli Iași, formație picată din Liga 1 și care nu a strâns niciun punct din primele trei meciuri.
Foto: Steaua București și Universitatea Cluj
https://liga2.prosport.ro/seria-1/foto-si-video-steaua-si-a-prezentat-sponsorii-de-pe-tricouri-o-casa-de-pariuri-si-o-companie-din-domeniul-constructiilor-george-ogararu-a-anuntat-ca-echipamentele-de-joc-vor-fi-adidas-dar-partene-19194358
https://liga2.prosport.ro/seria-1/in-stilul-marilor-cluburi-europene-u-cluj-video-spectaculos-de-prezentare-a-echipamentului-de-deplasare-chipul-suporterului-radu-tenter-inscriptionat-pe-tricouri-19194068