Roberto Ayza, mărturie șocantă la mai bine de un an de la retragerea sa de la CS Mioveni: ”Nu văd cu ochiul drept. Nimic, întuneric!”

Bogdan SAVIN 14 Oct. 2020, 13:59 Liga 2

Roberto Ayza (39 de ani) este unul dintre cei mai importanți jucători din istoria CS Mioveni, datorită perioadei îndelungate pe care a petrecut-o la formația argeșeană, cât și a implicării sale. Brazilianul a sosit în țara noastră în 2006, la Cetatea Suceava, iar cariera și-a încheiat-o anul trecut, după nu mai puțin de zece sezoane petrecute la clubul galben-verde. Acum e antrenor la grupele de juniori ale formației din Mioveni și a dezvăluit ce problemă de sănătate l-a împiedicat să semneze cu Dinamo.

Roberto Ayza: „Eu nu văd din naștere cu ochiul drept”

Ayza a jucat în România la Cetatea Suceava, Ceahlăul Piatra Neamț, FC Bihor, CS Mioveni și Gloria Bistrița, iar în Liga 1 a bifat 60 de meciuri. A fost în probe și la Dinamo, însă nu a semnat cu echipa din cauza unei probleme medicale pe care o are, cu care s-a născut.

„Am fost dus și la Dinamo, mi s-a spus că merg la echipa a doua, apoi, dacă te place antrenorul, te ia la prima echipă. Am stat o săptămână, apoi am fost să facem vizita medicală. A trebuit să facem și un test vizual. I-am spus doamnei doctor că nu văd cu un ochi, că așa m-am născut. Mi-a zis că nu poate să îmi dea viza medicală. Eu nu văd din naștere cu ochiul drept. Nimic, întuneric”, a spus Ayza, conform GSP.

Ultimul meci în care Roberto Ayza a jucat pentru CS Mioveni a fost cel cu Farul Constanța, pe stadionul Orășenesc, când ”marinarii” s-au impus cu 2-0. Jocul a avut loc la data de 9 mai 2019, în sezonul 2018/2019 al Ligii 2.

Roberto Ayza: „Mi-a zis că în România voi lua 5.000 de dolari, am vrut să plec chiar a doua zi”

Brazilianul a povestit și cum a ajuns în România.

„Antrenorul care m-a primit prima dată la o echipă profesionistă m-a luat cu el peste tot. La una dintre echipe, președintele m-a întrebat dacă nu vreau să merg în România. L-am întrebat cum așa. Mi-a zis că are un prieten care voia jucători. Atunci câștigam în jur de 600 de lei/lună. Nici nu prea se plăteau. Aveam 23 de ani în acel moment. Mi-a zis că în România voi lua 5.000 de dolari, am vrut să plec chiar a doua zi.

Mi-a făcut pașaport și am plecat singur, fără să știu română sau engleză. Zborul a întârziat, eram prima dată ieșit din țară. M-am dus la informații, le-am arătat biletul. Eu trebuia să plec în Antalya, la Brașov. Am ajuns în Istanbul, am dormit în aeroport. Odată ajuns în Antalya, nu mă aștepta nimeni. Am sunat înapoi în Brazilia, i-am zis că nu mă așteaptă nimeni. După 4 ore au venit, m-au dus la hotel, mi-au dat o geantă cu echipament, dar nu știam nimic. Am stat o săptămână acolo, era formație de Liga 2.

Au zis că nu se înțeleg cu mine. M-au trimis înapoi în țară, mi-au zis să mă urc în tren că plec la Suceava. Iarnă, erau -22 de grade. Eu veneam de la 40. Am ajuns acolo, nu știam unde să mă opresc, doar citeam pe bilet. Acolo m-a așteptat galeria, președintele. Era prima dată când vedeam zăpadă, a mai spus brazilianul pentru sursa citată.

În ultimele șapte sezoane, în perioada 2012/2019, Roberto Ayza a evoluat în Liga 2 pentru CS Mioveni. În ultimul sezon al carierei sale, 2018/2019, a evoluat în 23 de meciuri pentru argeșeni și a înscris un gol. Pentru o scurtă perioadă după ce s-a retras de la CS Mioveni, Ayza a jucat în Liga a 4-a Argeș pentru Academia de Fotbal Muscelul Câmpulung