Planuri mari la FC Brașov: negocieri cu sponsori de talie mondială, stabilitate financiară și întocmirea unui plan de reorganizare

Marius ANGHEL 07 Sep. 2016, 12:39 Liga 2

Vasile Solomon (foto, în stânga), președintele interimar de la FC Brașov, și Viorel Morari (foto, în dreapta), noul director de marketing al clubului, au prezentat pe larg planurile de viitor la clubul brașovean. Atât Solomon, cât și Morari au venit cu multe vești bune pentru suporteri. Cei doi oficiali ai clubului au anunțat că sunt discuții și negocieri cu sponsori de talie mondială, dar și un posibil parteneriat cu o Academie de top. Mai mult, aceștia susțin că situația financiară a clubului este stabilă, mai ales după ce Steaua a virat o tranșă din transferul lui Chipciu la Anderlecht, că sunt discuții cu mai multe firme locale care doresc să-și asocieze imaginea cu FC Brașov, iar cei de la Top Expert S.P.R.L., societatea care administrează clubul, lucrează intens la noul plan de reorganizare.

„Negocieri cu sponsori de nivel mondial”

Vasile Solomon spune că principalul său obiectiv este acela de a crea un cadru economic sănătos la FC Brașov și anunță că dacă planul de reorganizare va fi acceptat de către instanță, clubul va beneficia de „parteneriate de lungă durată pe care nu le are niciun club din România!”.

„Sarcina mea la FC Brașov este de a coordona și administra activitatea financiară și administrativă a clubului, sub îndrumarea societății Top Expert S.P.R.L. Principalul meu obiectiv este de a crea un cadru economic sănătos la FC Brașov. Clubul se află într-un moment foarte dificil, e nevoie de sprijin din toate punctele de vedere pentru a depăși actuala perioadă de criză. Vrem ca lucrurile să fie clare, astfel că vom asigura transparență în tot ceea ce înseamnă administrarea FC Brașov. Nu dorim să facem comentarii despre ce a fost în trecut, vorbim doar despre prezent. Facem un apel către presă, ca împreună, prin transparență și corectitudine, să dăm un semnal pozitiv către publicul brașovean, care este dornic de fotbal de performanță. Vrem să dăm o șansă copiilor și juniorilor care practică fotbalul în județul Brașov. Falimentul FC Brașov ar însemna lipsa de perspectivă pe cel puțin a șase ani a tuturor copiilor și juniorilor care își desfășoară activități în diferite cluburi și școli particulare. Vrem să asigurăm un climat economic sănătos în cadrul clubului pentru a avea deschidere către potențialii investitori, pentru că nimeni nu vine să investească într-un club cu probleme. Ne dorim ca FC Brașov să devină o fabrică de produs jucători locali pentru echipă și pentru a atrage venituri în club din vînzarea unora dintre ei. Vrem și o relație corectă cu autoritățile locale, astfel ca brandul Brașov să fie cunoscut în țară și în lume și prin echipa de fotbal. În cazul în care CL va prelua acțiunile de la Alexandru Neculaie va fi un pas pozitiv pentru susținerea activității de la FC Brașov. Decizia de vineri din CL este foarte importantă. Sper să ajungem să ne mândrim cu un club puternic de Liga 1. Având un centru de copii și juniori puternic și având sprijinul autorităților locale putem intra în discuții și negocieri cu investitori și sponsori puternici și foarte puternici. Nu vreau să dezvălui amănunte despre negocieri care au loc în momentul de față pentru că nu sunt definitivate. Dacă clubul se pune pe picioare, FC Brașov va avea parteneriate de lungă durată pe care nu le are niciun club din România. Există negocieri cu sponsori de nivel mondial, dar și de o colaborare profesionistă cu o Academie de top. Toate acestea se pot face numai dacă se va aproba planul de reorganizare a clubului”, a precizat Solomon.

Steaua a virat o tranșă de bani din transferul lui Chipciu

Oficialul lui FC Brașov a mai spus că din informațiile pe care le are, Steaua a virat o parte din banii transferului lui Chipciu la Anderlecht. „Sunt relații contractuale între FC Brașov și Steaua, de acordare a sumelor din transferul lui Chipciu, detalii pe care eu personal nu le cunosc, le cunoaște însă avocatul clubului. Din câte am înțeles, s-a acordat o tranșă, suma exactă nu o cunosc, urmează ca restul banilor să fie virați în tranșe. Cei de la Sporting Pitești nu mai au nimic de încasat, acest subiect este închis”, a încheiat Solomon.

Viorel Morari și momentul zero la FC Brașov

O mutare de apreciat la FC Brașov este aceea a numirii lui Viorel Morari în funcția de director de marketing al clubului. Morari (61 de ani), coautorul imnului „stegarilor”, se va ocupa și de relația cu suporterii. „Am venit pe postul de director de marketing la propunerea lui Marian Brescan, cu care am fost coleg de liceu. Sunt coautor al imnului pe care îl cântă suporterii de 42 de ani în tribune. Îmi doresc ca din acest moment să existe un moment zero de la care să se plece în noua activitate. Lumea trebuie să înțeleagă că este un nou drum pe care vrem să-l urmăm, unul fără lucruri ascunse, totul să fie clar, concis. Vrem să aducem oamenii înapoi la stadion. Scopul nostru este să păstrăm acest brand istoric. Așteptăm ajutor de la factorii locali, care ne pot ajuta în demersul nostru. Am contactat deja câteva cluburi puternice din străinătate care au și răspuns prezent solicitărilor noastre. Prima acțiune pe care o vom întreprinde va fi să renovăm fațada stadionului. De 20 de ani, fațada Stadionului Tineretului arată ca un lagăr de concentrare. Trebuie să acționăm, astfel că am găsit și un sponsor, un om bolnav după fotbal. Până la meciul cu UTA vom rezolva și problemele legate de stația de amplificare de la stadion. Avem discuții avansate cu cei de la Avangarden și cred că vom semna un nou contract, chiar cu o îmbunătățire a sponsorizării. Din câte știu, Marian Brescan este în discuții cu mai multe firme cu potențial din județul nostru, astfel că s-ar putea să avem mai mulți sponsori la echipă. Pentru meciul de vineri cu UTA, primii 100 suporteri care își vor cumpăra bilet vor primi o replică a tricoului de joc la un preț modic, cel mai probabil la prețul de 10-11 lei”, a declarat Morari, cel care a demarat discuții cu societatea RIAL pentru spațiul de la fosta cantină de la stadion, acolo unde cei de la FC Brașov vor să mute sediul clubului, dar și un fan-shop pentru suporteri.

Se lucrează la planul de reorganizare

Legat de planul de reorganizare, Morari a spus că „de trei săptămâni toți cei 12 angajați de la Top Expert S.P.R.L. lucrează intens la acest plan de reorganizare. Cred că Marian Brescan, împreună cu echipa dânsului, vor reuși să salveze această echipă”.

Articol scris de Adi MARICA
Foto: Bogdan BĂ‚LAȘ (Monitorul Expres)

Marius ANGHEL 07 Sep. 2016, 12:39 Liga 2
Pe aceeași temă