„Eu sunt Ciprian Marica! Am un nume. Nu fac așa ceva!”. Replica fostului fotbalist la acuzațiile care i-au fost aduse după ce a achiziționat brandul Farul

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 03 Jul. 2018, 17:50 Actualizat: 03 Jul. 2018, 17:51 Campionat
„Eu sunt Ciprian Marica! Am un nume. Nu fac așa ceva!”.  Replica fostului fotbalist la acuzațiile care i-au fost aduse după ce a achiziționat brandul Farul

Fostul fotbalist Ciprian Marica, reprezentat de avocata Lizeta Haralambie, fost om de încredere al ex-primarului Radu Mazăre, a câștigat marți licitația pentru brandul FC Farul. Jurista a licitat 41.300 de euro fără TVA (49.150 de euro în total), fiind declarată câștigătoare de firma care administrează vechiul club SC FC Farul SA.

Marica e suspectat de unul dintre susținătorii proiectului SSC Farul, Sorin Mihăilescu (fost lider al galeriei în anii ”90 și implicat în renașterea echipei și promovarea din Liga 4 până în Liga 2) că ar fi achiziționat cunoscutul brand din fotbalul românesc pentru a se asocia cu Consiliul Județean Constanța și fostul arbitru Frățilă. Aceștia ar avea în plan să reînființeze clubul direct în Liga 2, pe locul Luceafărului Oradea, să contruiască un nou stadion pe unul dintre terenurile din afara orașului ale lui Frățilă, iar pe locul actualului Complex Sportiv Farul să ridice, împreună cu niște pakistanezi, un cartier rezidențial.

Iritat de acuzațiile care i se aduc, Ciprian Marica a sunat reporterii ProSport pentru a face precizări suplimentare: „Oameni buni, eu sunt Ciprian Marica! Am un nume! Am muncit pentru prestigiul pe care-l am. Eu n-am luat Farul ca să dărâm stadionul și să fac blocuri! Luați-vă gândul de la prostia asta! Eu am luat brandul tocmai pentru că vreau să fac ceva pentru fotbal. Să nu încapă pe mâna știu eu cui. N-am nimic cu suporterii, cu cei de la SSC Farul. Dimpotrivă! Vreau să stăm de vorbă. Au un plan bun? Foarte bine, le dau lor brandul! N-am absolut nimic împotrivă!”.

Pentru a fi și mai explicit, Marica a dorit să facă un apel public: „Cred că toți oamenii care doresc binele echipei Farul ar trebui să-și unească forțele! Să se întâlnească și să discute cum pot ajuta această echipă!”.

Întrebat direct de ProSport de acuzațiile care i se aduc că s-ar fi asociat cu fostul arbitru Constantin Frățilă și cu afaceristul Nicolae Sarcină, care controlează Luceafărul Oradea, Marica a lămurit: „Cu domnul Frățilă nu am nicio asociere, nicio înțelegere. Am avut doar o discuție, știam că a participat la licitație și l-am sunat ca să-mi dea informații, să știu ce se întâmplă. În ce-l privește pe domnul Sarcină, vă spun că nu îl cunosc personal, n-am discutat niciodată cu dânsul, nu știu de unde au apărut aceste zvonuri”.

Fostul fotbalist a dorit să facă și o precizare în legătură cu Lizeta Haralambie, avocata care a licitat în numele său: „O cunosc pe Lizeta, am rugat-o, dacă tot era în Constanța, să mă reprezinte acolo. Atât. M-a reprezentat pe mine. Nu e asociată. Alte legături nu avem”.

„Primul pas: trebuie să readucem cluburile mari la viață”

Imediat după ce a achiziționat brandul Farul, iar ProSport a făcut publică această mutare, Ciprian Marica a postat pe contul său de Facebook un mesaj în care explică de ce a cumpărat brandul Farul. Indirect, răspunde și acuzațiilor, menționând că a luat Farul pentru că iubește această echipă încă de când era mic și că ideea i-a venit într-o discuție cu Mircea Lucescu.

Explicația este plauzibilă, pentru că același Mircea Lucescu a salvat de la faliment, acum peste două decenii, Gazeta sporturilor. Într-un moment în care Ringier intenționa să închidă celebrul ziar, marele antrenor l-a convins pe Dan Voiculescu să le facă o ofertă elvețienilor.

Iată mesajul lui Marica: „Cu ceva timp în urmă, discutam cu Mircea Lucescu la o cafea. La un moment dat, mă întreabă din senin: Cum îți hrănești tu pasiunea, cum te dedici activității care să-ți aducă bucuria aia venită din pasiune?

Mi-am promis atunci că voi acorda mai mare atenție fotbalului. Nu mai pot juca, dar pot să ajut! Nu poți fi doar un observator când fotbalul care ți-a dat totul trece prin momente dificile. Trebuie să ajutăm cu toții fotbalul românesc. Fenomen care, în primul rând, are o mare problemă de identitate. Temelia lui a fost șubrezită când am lăsat să dispară echipele de tradiție.

Primul pas: trebuie să readucem cluburile mari la viață, să readucem oamenilor bucuria trăită lângă echipa pentru care au cântat, au scandat, au plâns. Dacă marile cluburi, echipele cu tradiție vor redeveni puternice, fotbalul românesc va redeveni puternic. Eu am ales să ajut să readucem strălucirea unui club important în fotbalul românesc, Farul Constanța. Sa repunem cărămida la temelie, să-i recuperăm certificatul de naștere, să-i redăm identitatea, să-i scoatem din nou la lumină istoria și performanțele la care au trudit generații de fotbaliști.

Dar acesta este un prim pas, făcut cu bucurie, cu cele mai bune intenții și cu o mare deschidere. Mai departe, trebuie consens, trebuie sprijin, trebuie ca toți cei care pot, să pună umărul, să construiască un proiect solid, demn de un etalon al fotbalului românesc. Care fotbal a fost avariat grav de dispute mici, de orgolii nepotrivite, de amestec al competențelor, de scandaluri inutile.

Vreau să fie clar un lucru: Am muncit mult pentru a-mi construi un nume, o carieră. Am stat departe de orice scandal și mereu voi face asta. Scandalurile au adus doar nenorociri în această țară, dacă vrem să ne dezvoltăm, trebuie să facem lucrurile corect. Atât. Nu să ne irosim în dispute inutile, contestări, pus bețe în roate. Eu pot să ofer priceperea mea, entuziasmul meu, dragostea imensă pentru fotbal. Fără tensiuni, fără răutăți, fără interese ascunse, pentru că nu mă caracterizează.

De ce Farul? Tocmai pentru că în copilărie, în adolescență, așa am crescut, cu Farul un punct de referință în fotbalul românesc. Pentru că orașul Constanța a devenit a doua mea casă. Pentru că aici, pe stadionul Farul, am trăit momente extraordinare la echipa națională. Pentru că am iubit să joc aici, am trăit sentimente unice transmise de tribuna plină până la refuz la meciurile României. Pentru că fotbalul nostru are nevoie de un punct de echilibru în această zonă, iar orașul Constanța, județul Constanța, Dobrogea toată, au forța necesară să facă Farul să strălucească și merită să retrăiască momentele de magie pe care le-au trăit părinții, bunicii.

Pentru că timpul trece și cresc copiii care nu au apucat să vadă cu ochii lor un meci al celor despre care le povesteau adulții. Timpul devine un dușman dacă nu acționăm. E momentul să fie redat fotbalului românesc un simbol și să fie luat drept model și de alte orașe mari!”.

Nicolae Sarcină, afaceristul care controlează Luceafărul Oradea, cât și Lucia Vladimirescu, președintele clubului bihorean, nu au răspuns apelurilor telefonice ale reporterilor ProSport.

Indiferent ce turnură vor lua evenimentele în perioada următoare, cert este că, din acest moment, există două branduri Farul în fotbalul românesc: FC Farul, cumpărat de Marica, și SSC Farul – care le aparține suporterilor și este finanțat de Primăria Constanța.

Articol scris de Matei UDREA

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 03 Jul. 2018, 17:50 Actualizat: 03 Jul. 2018, 17:51 Campionat
Pe aceeași temă