FRF lansează brandurile Liga 2 și Liga 3 în încercarea de atrage sponsori pentru fiecare campionat în parte. Cum ar putea arăta logourile prezentate de Burleanu

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 03 May. 2017, 16:48 Actualizat: 03 May. 2017, 16:58 Special

Liga 1 e Orange, Liga a 2-a și a 3-a visează să aibă un sponsor oficial din sezonul următor. Într-un fotbal românesc care înregistrează la fiecare ediție de campionat cel puțin o dispariție de club de tradiție, Guvernul nu mișcă niciun deget pentru a sprijini sportul, iar Federația Română de Fotbal nu a făcut nimic concret pentru a ajuta echipele, aceeași federație vine acum cu o nouă propunere de marketing pentru a încerca atragerea unor bani privați, de această dată pentru ligile inferioare. Vineri, la Casa Fotbalului, președintele FRF, Răzvan Burleanu, și managerul Departamentului Competiții din cadrul FRF, Felix Grigore, vor lansa „noile branduri Liga 2 și Liga 3”. Mai exact, brandurile acestor campionate, nu noile, fiindcă până acum acestea nu au beneficiat de așa ceva.

Cu această ocazie, federalii încearcă găsirea unui sponsor oficial pentru fiecare competiție în parte pe care o organizează, în speță, campionatele Ligii a 2-a și a 3-a. De exemplu, LPF a semnat cu Orange un parteneriat pe doi ani pentru asocierea companiei de telecomunicații cu Liga 1, care însumează 1,3 milioane de euro pe fiecare an. Banii sunt împărțiți în mod egal cu echipele participante în competiție în respectivul sezon, adică aproximativ 93.000 de euro pentru fiecare, o sumă considerabilă față de cât încasează în acest moment un club din Liga 2 pentru cedarea drepturilor TV: nici măcar 20.000 de euro.

Alte competiții fotbalistice din România organizate de FRF sau LPF au următoarele denumiri: Cupa României Timișoreana și Cupa Ligii Adeplast.

„Federația a creat un logo atractiv pentru posibili viitori sponsori, care va fi lansat mâine, logo prezentat la Adunarea Ligii a 2-a care a avut loc la Cheile Grădiștei, în februarie. Brandul Ligii a 2-a a fost discutat cu reprezentanții cluburilor, iar tot atunci și-au dat acceptul. Astfel că Liga a 2-a va avea un logo al ei, care se va regăsi, începând cu sezonul următor, în situația în care vom găsi un sponsor, și pe tricouri.

Sperăm ca prin ceea ce am prezentat în acest sezon, oamenii să-și fi îndreptat privirea, cel puțin așa avem senzația, că asta de fapt e numai o senzație, pentru că au fost multe meciuri de Liga a 2-a care au avut, ca și audiență, mai mulți telespectatori decât în Liga 1. Sperăm ca, în ciuda faptului că au dispărut echipe de tradiție, calitatea pe care o vom prezenta și corectitudinea jocurilor disputate la nivel de Liga a 2-a să atragă un sponsor”, a spus, pentru Liga2.ro, Auraș Brașoveanu, reprezentant al cluburilor din Liga 2 în Comitetul Executiv al FRF, despre dorința federației de a crea branduri pentru campionatele Ligii 2 și 3.

„Am avut de pierdut prin dispariția cluburilor de tradiție”

Logourile pe care FRF le va lansa mâine vor fi, cel mai probabil, formate din culorile tricolorului și vor avea scris pe ele Liga 2, respectiv Liga 3. În logo se va regăsi, dacă se va reuși atragerea unui sponsor, și denumirea respectivei firme. Logoul FRF (foto mic) ar putea fi asemănător cu cel pentru campionatele ligilor inferioare.

„Cum e Liga 1 Orange, poate fi Liga a 2-a Vodafone sau UPC. Dau un exemplu. Se așteaptă și componența viitoare a Ligii a 2-a. Un lucru foarte important, noi am avut de pierdut prin dispariția cluburilor de tradiție, care atrăgeau suporteri și totodată telespectatori. Am făcut pași înapoi. E foarte important de analizat și viitoarele echipe retrogradate din Liga 1, care, la rândul lor, pot aduce plus valoare sau să aducă minus”, a mai spus Brașoveanu.

Campionatul Ligii 2 trebuia să înceapă în acest sezon cu 22 de echipe, însă numai 20 au luat startul. În timpul turului, Șoimii Pâncota a fost exclusă, iar ACS Berceni s-a desființat, în timp ce în retur, în pauza de iarnă, CSM Râmnicu Vâlcea și Unirea Tărlungeni s-au retras și ele. În acest moment, eșalonul secund continuă în 16 echipe, iar în fiecare etapă sunt programate, în mare parte dintre acestea, câte șase jocuri.

Articol scris de Marius ANGHEL

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 03 May. 2017, 16:48 Actualizat: 03 May. 2017, 16:58 Special
Pe aceeași temă