Pagina de Facebook a Rapidului a fost ”spartă” de hackeri! ”Praful și pulberea să se aleagă de cel care a atacat!” Giuleștenii și-au recuperat-o după câteva ore

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 18 Feb. 2021, 23:59 Actualizat: 19 Feb. 2021, 13:25 Diverse
Pagina de Facebook a Rapidului a fost ”spartă” de hackeri! ”Praful și pulberea să se aleagă de cel care a atacat!” Giuleștenii și-au recuperat-o după câteva ore

Lovitură de imagine pentru Rapid. Clubul giuleștean a rămas astăzi, 18 februarie, pentru mai multe ore, fără pagina sa de pe Facebook: FC Rapid 1923. Aceasta a fost spartă de hackeri, iar până la remedierea problemei a fost ”închisă”.

Rapid a rămas fără pagina oficială de Facebook câteva ore

Rapid este unul dintre cluburile cele mai active pe cunoscuta rețea socială, nu numai din Liga 2, ci din întreg fotbalul românesc. Giuleștenii foloseau pagina de pe Facebook pentru a transmite informații din cadrul clubului zecilor de mii de suporteri ai echipei, interviuri, inclusiv emisiuni speciale sau meciuri amicale.

Numai că, astăzi, Rapid s-a trezit că a rămas fără cea mai importantă cale prin care oferea informații suporterilor și primea feed-back. Pagina sa oficială de Facebook a fost spartă de hackeri.

Cum recuperarea sa nu s-a putut face într-un timp scurt, pagina a fost închisă până când s-a reușit luarea ei înapoi de la hackeri.

Lucian Ionescu: ”Praful și pulberea să se aleagă de cel care a atacat pagina oficială a clubului”

Lucian Ionescu, directorul de comunicare al clubului Rapid, a reacționat în mediul online după ce pagina de Facebook a Rapidului a fost spartă de hackeri.

”După revenirea la Rapid în urmă cu 3 ani, din postura de oficial, am fost obligat să îmi cenzurez limbajul și reacțiile, să ies din pielea suporterului. Și mi-a trebuit ceva timp să mă obișnuiesc și să îmi impun propria auto-cenzură.
Dar praful și pulberea să se aleagă de cel care a atacat pagina oficială a clubului și și-a bătut joc de sutele de ore de muncă ale unor oameni!
Sigur, totul se va rezolva și poate că respectivul va ajunge acolo unde îi este locul, cifra 5 a zarului.
Această postare este una strict personală”, a scris Lucian Ionescu pe pagina personală de Facebook.

UPDATE: ”După cum probabil ați observat, pagina oficială a Rapidului a fost spartă de hackeri, însă am reușit să remediem problema.
Ne cerem scuze pentru această lipsă de câteva ore și vă asigurăm că acest lucru nu se va mai întâmpla.
Le mulțumim celor de la Facebook, cu care avem o strânsă colaborare și au fost foarte prompți.
Altfel, meciul clasic cu Inter Milano, ce ar fi trebuit să fie vizionat în programul de subscriberi, va fi reprogramat pentru vineri seara, de la aceeași oră, 19:23”, a transmis și Rapid, după ce și-a recuperat contul de Facebook.

Rapid, parteneriat cu Facebook pentru un program pe care doar Real Madrid și Barcelona îl aveau, susține clubul

De la finalul anului trecut, clubul Rapid fusese ales de reprezentații Facebook pentru a testa o nouă funcție a rețelei sociale.

Pe baza unui abonament lunar, de 23,99 lei, Rapid oferă suporterilor ei care devin ”susținători” pe Facebook materiale în exclusivitate, dar și mai multe beneficii. De exemplu, giuleștenii și-au transmis meciurile amicale din această iarnă, iar cei care le-au putut vedea au fost doar abonații.

”Programul a fost lansat la inițiativa Facebook, care a avut de ales între două cluburi din România: Universitatea Craiova și FC Rapid. În urma discuțiilor, Facebook a ales clubul nostru pentru a implementa programul în dauna oltenilor. Motivele au ținut de modul în care clubul nostru a înțeles oportunitatea și a decis să o implementeze.
În momentul activării, existau doar două cluburi cu conturi pe Facebook ce aveau programul implementat: Real Madrid și FC Barcelona. Clubul nostru a fost cel de-al treilea club din Europa ce a implementat programul.

Din septembrie 2020, suporterii ce s-au abonat la program au avut parte de urmatoarele beneficii: antrenamente live zilnic, interviuri săptămânale, tricourile de joc, cadou ale celor mai buni jucători votați de voi, discounturi la magazinul online, live-uri din cadrul zilei de meci, rebusuri și word search, meciuri memorabile din istoria clubului sau multe alte beneficii”, explică Rapid programul de subscriberi.

Giuleștenii au profit din programul de ”subscriberi”

La începutul săptămânii, vișiniii se lăudau că au ajuns să aibă 737 ”de abonați la programul ce vă oferă conținut exclusiv”, deci, în acest moment, programul a deveni sustenabil, după cum prefigurau giuleștenii. La un calcul simplu, Rapid stânge de la abonații săi de pe Facebook suma de 17.680 lei, din care 30 la sută din ea o dă rețelei sociale.

”Programul are diverse cheltuieli printre care salariile angajaților, achiziționarea camerelor de filmat, achizitionarea programelor de editare foto și video, achiziționarea laptop/imprimantă/scanner si achiziționarea produselor oferite cadou.

Unul dintre principiile programului a fost scăderea profitului din produsele de la shop până la marja de cost prin oferirea discountului către subscriberi. Deși au fost situații în care anumiți suporteri, care deși nu erau subscriberi, au folosit cod pentru prețuri la marja de cost, clubul își dorește să continue programul și să îl dezvolte, să arate respect și să fie tratat cu același respect.

Toate aceste costuri au fost suportate de club. În acest moment, la marja dintre 500 si 600 de subscriberi lunar, programul va deveni sustenabil, iar în momentul acesta, datorită celor peste 300 de suporteri, lista de beneficii va crește pentru ca programul să devină din ce în ce mai interesant și din ce în ce mai atractiv pentru suporteri.

Practic, subscriberii ajută clubul să le fie oferite si mai multe beneficii, banii mergând exclusiv în dezvoltarea și mai mare a programului.

De la începutul programului, clubul și-a asumat că o marjă de 30% din venituri va merge direct către Facebook pentru oportunitatea dezvoltării acestui program. Dar punând în balanță efortul Facebook, rezultă o înțelegere bună. Pe lângă platformă, orice aplicație de acest fel costă peste 30.000 de euro, Facebook oferă promovare, procesarea plăților și consultanță constantă”, mai informează Rapid pe site-ul oficial.

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 18 Feb. 2021, 23:59 Actualizat: 19 Feb. 2021, 13:25 Diverse
Pe aceeași temă