A început înscrierea la licitația pentru atribuirea drepturilor TV din Liga 2! Vânzarea se va face tot pentru trei sezoane. Banii pe care i-au primit până acum cluburile

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 15 Apr. 2021, 14:21 Actualizat: 15 Apr. 2021, 14:25 Diverse
A început înscrierea la licitația pentru atribuirea drepturilor TV din Liga 2! Vânzarea se va face tot pentru trei sezoane. Banii pe care i-au primit până acum cluburile

Federația Română de Fotbal, ca organizator al campionatului Liga 2, a anunțat, astăzi, 15 aprilie 2021, deschiderea procedurii de licitație pentru atribuirea drepturilor TV asupra meciurilor din următorii trei ani de la acest nivel fotbalistic, perioada 2021-2024 (trei sezoane de Liga 2).

La finalul acestui sezon, 2020/2021, va expira contractul pe care FRF l-a încheiat cu deținătorii actuali ai drepturilor de televizare.

  • Din vara anului 2018 și până în prezent, până la finalul acestui sezon aflat în curs de desfășurare, licitațiile au fost câștigate de Clever Media Network, Grupul Digi / RCS-RDS și Telekom Sport, iar meciurile au fost transmise de Look TV, Digisport și Telekom Sport.

FRF a deschis înscrierea la licitația privind atribuirea drepturilor de transmisie a meciurilor de fotbal din Liga 2, perioada 2021-2024

FRF a anunțat, prin intermediul site-ului oficial, detaliile privind înscrierea pentru participarea la licitație. Înscrierea la licitație se face până în 27 aprilie.

”Prin prezenta, Federația Română de Fotbal aduce la cunoștința tuturor celor interesați deschiderea Procedurii de LICITAȚIE privind atribuirea Pachetelor ce conțin drepturi de transmisie a meciurilor de fotbal disputate în cadrul competiției “Liga 2 Casa Pariurilor”, pe teritoriul României și extern, pentru următoarele sezoane competiționale 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024.

Caietul de sarcini aferent procedurii de licitație este disponibil gratuit persoanelor interesate și se poate obține prin intermediul poștei electronice, adresându-se un e-mail în acest sens către [email protected] în perioada 15 aprilie 2021 – 27 aprilie 2021.

Persoanele interesate vor trebui să atașeze mailului transmis către FRF:
– Delegație/Împuternicire/Procură acordată persoanei care solicită caietul de sarcini
– Copie CI a persoanei care trimite solicitarea

Toate detaliile privind condițiile de participare, termenele procedurii, conținutul pachetelor de drepturi se regăsesc în cuprinsul Caietului de sarcini.

Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm să ne contactaţi la adresa de e-mail: [email protected], a transmis FRF.

  • Totodată, FRF a deschis și procedura de atribuire a pachetelor ce conțin drepturi de transmisie a meciurilor de fotbal disputate în cadrul competiției Cupa României și Supercupa României, pe teritoriul României și extern, pentru perioada 2021 – 2024.

500 de mii de euro de la televiziuni, 200 de mii de euro de la Casa Pariurilor, totul împărțit în mod egal între echipele din Liga 2

La ultima licitație organizată de FRF, demarată la 15 iunie 2018 și finalizată în 20 iulie 2018, dreptule de transmisie a meciurilor de fotbal disputate în Cupa României și în campionatul Ligii 2 erau cedate pentru trei sezoane, nu doar unul, așa cum se obișnuia până atunci.

Cel puțin în cazul Ligii 2, cumpărătorii erau tot cele trei televiziuni care transmiteau și până atunci: Look TV, Digisport și Telekom Sport.

  • În fiecare etapă a Ligii 2 au fost transmise în direct patru meciuri, cele mai importante, după părerea televiziunilor. Au fost și cazuri în care s-au transmis cinci, ba chiar și șase meciuri pe etapă, însă niciodată FRF nu a oferit lămuriri față de această depășire a limitei din contract.

Potrivit surselor Liga2.ro, 500.000 de euro a fost suma pe care FRF a obținut-o pe an pentru drepturile TV din Liga 2, cu 120.000 de euro mai mult față de sezonul încheiat la momentul respectiv. Banii trebuiau împărțiți în mod egal către cele 20 de cluburi în trei tranșe.

În septembrie se împărțea 40 la sută din suma totală (200.000 / 20 = 10.000 de euro de club), în februarie era dată a doua tranșă de 40 la sută, iar la finalul campionatului, în iunie, se dădeau ultimii bani, cei 20 la sută (100.000 / 20 = 5.000 euro).

Pe lângă cei 500 de mii de euro, cluburile din Liga 2 au împărțit în mod egal și 200.000 de euro de la sponsorul campionatului, Casa Pariurilor. Astfel, fiecare echipă a primit încă 10.000 de euro pentru că a promovat brandul casei de pariuri.

În total, un club din Liga 2 a primit din drepturile tv și de la sponsorul campionatului 35.000 de euro, o sumă minusculă față de cât încasează o echipă din Liga 1, o nou-promovată ajungând să ia aproape 1 milion de euro.

Sumă primită la precedenta licitație a fost sub așteptările federalilor

La momentul respectiv, sezonul 2018/2019, campionatul Ligii 2 se aștepta a fi unul dintre cele mai tari din istoria competiției. Luau startul echipe de tradiție, cu suporteri pătimași, iar FRF voia să profite de acest lucru și să dea lovitura și cu vânzarea drepturilor TV pentru următorii trei ani.

Forul condus de Răzvan Burleanu a mizat pe faptul că participarea în competiție a unor cluburi ca Petrolul, UTA, ”U” Cluj, ASU Poli, FC Argeș, Farul, Ripensia, Chindia, ACS Poli sau Pandurii va ridica și suma pe care televiziunilor o vor oferi. Nu a fost însă deloc așa.

Suma primită a fost, într-adevăr, mai mare, însă nu cu mult față de ce s-a dat până atunci. În ediția 2017/2018 s-au împărțit 380.000 de euro (300 de la Digi și 80 de le Telekom), în timp ce pentru 2018/2019 s-au adus 500.000 de euro și erau, mai nou, trei televiziuni implicate.

Acum, componența sezonul 2021/2022 al Ligii 2 încă nu este stabilită în mare parte, fiindcă nu sunt clare nici promovatele, nici retrogradatele. Cu siguranță, dintre ”numele grele”, vor participa Petrolul, ”U” Cluj, Farul, posibil Steaua și Oțelul, care să urce din Liga 3, Poli Iași, ca retrogradată din Liga 1, sau ASU Poli, prezentă acum în play-off-ul Ligii 2 și cu șanse mici la promovare.

Cât despre o eventuală sumă primită pentru drepturile TV, probabil se va merge, ca în cazul Ligii 1, pe aceeași ca până acum, adică tot către 500 de la televiziuni. Criza generată de pandemie, dar și stagnarea nivelului fotbalistic în România sunt factori care nu sunt încurajatori pentru cluburile care sperau să primească mai mulți bani din această direcție.

Foto: Răzvan Păsărică / Sport Pictures

Autor: Marius ANGHEL Publicat: 15 Apr. 2021, 14:21 Actualizat: 15 Apr. 2021, 14:25 Diverse
Pe aceeași temă