Federația Română de Fotbal a anunțat în această dimineață că a încheiat licitațiile demarate tocmai pe 15 iunie privind atribuirea dreptului de transmisie a meciurilor de fotbal disputate în Cupa României și în campionatul Ligii 2 pentru următoarele trei sezoane, nu doar unul, așa cum se obișnuia până acum.
Începând cu noul sezon, meciurile din Liga 2 vor fi transmise de toate posturile care televizează și jocurile din Liga 1: Look TV, Digisport și Telekom Sport. Banii pe care urmează să-i încaseze cele 20 de cluburi din eșalonul secund sunt firimituri pe lângă ceea ce se oferă în prima ligă.
500 de mii de euro de la televiziuni, împărțiți în mod egal în trei tranșe
Potrivit surselor Liga2.ro, 500.000 de euro este suma pe care FRF a obținut-o în acest an pentru drepturile TV din Liga 2, cu 120.000 de euro mai mult față de sezonul recent încheiat. Banii vor fi împărțiți în mod egal către cele 20 de cluburi în trei tranșe.
În septembrie se va împărți 40% din suma totală (200.000 / 20 = 10.000 de euro de club), în februarie va fi a doua tranșă de 40%, iar la finalul campionatului, în iunie, se vor da ultimii bani, cei 20% (100.000 / 20 = 5.000 euro). La această ultimă tranșă se dorește ca echipele care promovează (încă nu se știe dacă vor fi două plus una care merge la baraj sau patru plus una) să renunțe la partea lor de bani la bani în favoarea celor cinci nou-promovate care vor veni din Liga 3.
O altă propunere primită de FRF pentru împărțirea banilor a fost în funcție de numărul de meciuri transmise. Reprezentantul UTA-ei, Claudiu Drăgan, a venit cu această propunere, însă cu ea au fost de acord doar Petrolul și SSC Farul. Restul cluburilor au mers pe împărțirea banilor în mod egal.
200 de mii de euro de la Casa Pariurilor
Pe lângă cei 500 de mii de euro pe care îi vor încasa din vânzarea drepturilor TV, cluburile din Liga 2 vor împărți în mod egal și 200.000 de euro de la sponsorul campionatului, Casa Pariurilor. Astfel, fiecare echipă va primit încă 10.000 de euro pentru că promovează brandul casei de pariuri.
În concluzie, un club din Liga 2 va primi din drepturile tv și de la sponsorul campionatului 35.000 de euro, o sumă minusculă față de cât încasează o echipă din Liga 1, o nou-promovată ajungând să ia aproape 1 milion de euro.
„În urma analizării tuturor ofertelor primite, ambele licitații au fost câștigate de Clever Media Network, Grupul Digi / RCS-RDS și Telekom Sport. Astfel, meciurile din cele două competiții vor putea fi urmărite în următoarele trei sezoane fotbalistice pe Look TV, Digisport și Telekom Sport.
În pachetul negociat de Federația Română de Fotbal cu câștigătoarele licitației a fost inclusă televizarea a patru partide din Liga 2 Casa Pariurilor în fiecare etapă.
Clever Media Network este un grup media cu operațiuni în TV și online, deținător al drepturilor TV pentru meciurile din Liga 1 și al canalelor Look TV, Look TV Plus, precum și al platformei profit.ro”, a anunțat FRF pe site-ul oficial.
Sumă primită sub așteptările federalilor
Noua ediție a campionatului Ligii 2 va fi una dintre cele mai tari din istoria competiției. Multe echipe de tradiție, cu suporteri pătimași, vor participa în sezonul 2018/2019, iar FRF a vrut să profite de acest lucru și să dea lovitura și cu vânzarea drepturilor TV pentru următorii trei ani. Forul condus de Răzvan Burleanu a mizat pe faptul că participarea în competiție a unor cluburi ca Petrolul, UTA, U Cluj, ASU Poli, FC Argeș, Farul, Ripensia, Chindia, ACS Poli sau Pandurii va ridica și suma pe care televiziunilor o vor oferi. Nu a fost însă deloc așa.
Suma primită a fost, într-adevăr, mai mare, însă nu cu mult față de ce s-a dat până acum. În ediția trecută de campionat s-au împărțit 380.000 de euro (300 de la Digi și 80 de le Telekom), în timp ce acum vorbim de 500.000 de euro și televizarea se va face pe trei posturi.
Din informațiile Liga2.ro, suma inițială oferită pentru noul sezon a fost mai mică de 500 de mii, tocmai de aceea s-a și întârziat cu aproape o lună comunicarea de la FRF a rezultatului licitației începute pe 15 iunie și încheiate, de fapt, pe 27 iunie. Astăzi, la publicare anunțului de către frf.ro, este 20 iulie.
Televiziunile oferiseră cu 10% mai mulți bani față de campionatul trecut, adică undeva pe la 420.000 de euro. Cei de la FRF s-au temut de furia oficialilor cluburilor din Liga 2, au purtat noi negocieri și în final au ajuns la cei 500 de mii de euro.
Noua ediție a Ligii 2 va începe în weekendul 4-5 august, urmând ca în 2018 să se joace 21 de etape. Ultima rundă din acest an va avea loc în 8-9 decembrie. Partea a doua a sezonului se va relua pe 23-24 februarie 2019 și va avea programată ultima etapă, cea cu numărul 38, în weekendul 1-2 iunie 2019.
PROGRAMUL COMPETIȚIONAL al noului sezon al Ligii 2 îl poți vedea AICI
Articol scris de Marius ANGHEL
Foto: FRF