Cu puțin timp în urmă la sediul Federației Române de Fotbal s-a
terminat ședința Comitetului Executiv în care s-au dezbătut mai
multe probleme importante pentru fotbalul românesc. Printre
subiectele cele mai arzătoare s-au aflat reforma sistemului
competițional, problema deciziei de interzicere a dreptului la
promovare a unui număr de 22 de echipe luată cu mai bine de două
săptămâni în urmă, licențierea cluburilor de Liga a II-a și multe
altele.
Liga I
neschimbată până în 2014
În ceea ce privește sistemul competițional, un lucru este clar.
Drepturile de televizare, al căror caiet de sarcini va fi aprobat
săptămâna viitoare, vor fi vândute pentru trei sezoane și un număr
de nouă meciuri pe etapă. Din acest motiv, până la finalul
sezonului 2013-2014 se va rămâne cu 18 echipe în primul eșalon. De
abia după aceea se va putea discuta de o restructurare a Ligii I în
ceea ce privește numărul de echipe și formatul competiției
Șase
variante pentru ligile inferioare
În ceea ce privește Liga a II-a și a III-a oficialii federației
au venit cu șase variante de structră, fiecare dintre ele incluzând
modificări ale formatului Ligii a II-a și a III-a. La această oră
nu avem informații exacte privind conținutul acestor variante dar
vom reveni cu detalii în cel mai scurt timp posibil.
Mai apare o problemă în ceea ce privește noul sistem
competițional al ligilor inferioare. Prin procesul de licențiere al
cluburilor din Liga a II-a începând cu 1 ianuarie 2012 s-ar putea
ca federația să se trezească fără un număr îndeajuns de echipe
pentru a porni un nou sezon în formatul de competiție gândit pentru
2012-2013. De aceea, nu ar fi exclus ca la finalul sezonului
2011-2012 să aibă modificări asupra variantei care va fi votată în
Adunarea Generală din mai anul acesta.
Interzicerea
dreptului de promovare – directivă de la FIFA
S-a lămurit și problema dreptului de promovare ca urmare a
deciziei dată de FRF cu câteva săptămâni în urmă. Decizia este
irevocabilă, totul venind de la FIFA. Mai exact, în luna septembrie
a anului trecut s-a primit o circulară cu titlu informativ prin
care FRF a fost rugată să facă ordine în ogradă în ceea ce privește
echipele cu „probleme”. Cum a fost doar cu titlu informativ și nu
s-a făcut nimic, în această iarnă a venit o directivă de la FIFA
prin care s-a pus în vederea federației aplicarea imediată a
măsurilor necesare lămuririi dreptului la promovare al echipelor
care au eludat meritul sportiv.
Salarii, prime și
transferuri fără bani de la primării
În timpul discuțiilor de azi s-a lămurit și problema echipelor
care sunt susținute de primării și consilii locale. Astfel, din
2012, salariile, primele și transferurile nu vor mai putea fi
achitate cu bani de la autoritățile locale. Acestea în schimb se
vor putea ocupa de terenuri, stadioane, infrastructură,
cantonamente, cazare și masă. Acest lucru presupune ca toate
cluburile care primesc sprijin de la primării și consilii locale să
înceapă să-și caute sponsori încă de pe acum.