Turiștii străini, atrași de cafeneaua Ripensia din centrul Timișoarei! La o lună de la deschidere, materialele promoționale ale roș-galbenilor se vând ca pâinea caldă

Anda DELIU, Marius ANGHEL 09 May. 2019, 13:02 Special

Ripensia este una dintre puținele echipe din România cu o cafenea tematică, deschisă în urmă cu o lună de zile în zona zero a Timișoarei. Deocamdată, „toamna” din această primăvara a sabotat oarecum business-ul, iar oamenii nu s-au înghesuit la o cafea, un pahar de vin sau o limonadă pe strada Alba Iulia. În schimb, produsele promoționale cu însemnele clubului se vând foarte bine, atât în rândul timișorenilor, cât și al turiștilor străini. Pentru perioada următoare, clubul își va muta sediul în apropierea cafenelei, iar președintele Dumitru Mihu are deja idei pentru îmbunătățirea activității afacerii.

Pe celebra strada pietonală cu umbreluțe colorate, pe partea dreapta, pe sensul de mers spre Piața Libertății, se află Ripensia Cafe. În plină zona pietonală a Timișoarei, clubul roș-galben a ales să deschidă o mică afacere, prin care, pe lângă un viitor produs adus clubului, dorește „să împuște” și alți iepuri. În primul rând, să apară un spațiu de întâlnire al fanilor, echipei, dar și a conducerii. De altfel, cei care conduc destinele clubului se reunesc aproape în fiecare zi, în jurul orei 11:00, la cafenea. Timpul le și permite, întrucât majoritatea sunt oameni de afaceri care nu lucrează „la program”.

În al doilea rând, Ripensia era mult în urma celor de la ASU Politehnica în ceea ce privește vânzarea de materiale promoționale. Până recent, achizițiile se puteau face doar prin comenzi online. De acum înainte, produsele stau expuse pe un perete la cafenea. „Timpul nu prea ne-a ajutat, în schimb avem succes destul de mare cu vânzarea articolelor promoțiomale. Ca orice lucru, la început merge un pic mai greu. Facem corecții și sigur în viitor va merge mult mai bine, pentru că avem locația perfectă pentru așa ceva”, a precizat Dumitru Mihu, care spune că mulți turiști care se plimbă prin centrul Timișoarei au cumpărat produse cu însemnele Ripensiei, mai ales cei care sunt colecționari.


Președintele Dumitru Mihu și antrenorul Alexandru Pelici poate des discuții la Ripensia Cafe. Foto: facebook Ripensia

Ceas de perete și sacoșă cu Ripensia

Timișorenii și turiștii pot cumpăra, deocamdată, echipamente simple, dar, în curând, se vor putea comanda și lucruri personalizate, cu numele jucătorilor sau cu numele cumpărătorilor. Aspectul inedit este că echipamentul replică poate fi achiziționat și pe mărimi de copii, începând de la dimensiunile de 5 ani. De asemenea, se pot cumpăra tricouri polo, eșarfe, fulare, brelocuri, dar și sacoșe, la 5 lei bucata, sau chiar și ceasuri de perete, la prețul de 60 de lei.

„Deocamdată, avem câteva produse de bază. Urmează să mai lărgim încet, încet, gama de produse”, spune Dumitru Mihu.


Din cafeneaua Ripensiei pot fi achiziționate și tricouri replică și tot felul de obiecte cu însemnele clubului

În viitor, sport bar cu… croissante

Un alt aspect interesant al cafenelei este că, pe imaginile înrămate cu echipa, la cafenea există și cărți despre fotbal, dar și presă, cu ziarele locale importante din oraș. Într-o epocă a digitalizării, un binevenit aer retro.

Pentru terasă, conducerea vrea să aducă și două televizoare, pe care vor rula în principal meciuri de fotbal. Deocamdată, președintele înlocuiește primele scaune cu modele noi, deoarece crede că a găsit modele mai potrivite pentru o cafenea față de varianta inițiale, de lemn, mai degrabă scaune de berărie.

În ceea ce privește meniul, timișorenii pot servi o gamă destul de largă de băuturi. De la cafea, cu variantele clasice de express sau cappuccino, până cafeaua irlandeză sau cea italiană, răcoritoare, freshuri, limonade, cocktailuri alcoolice sau nonalcoolice, la bere sau vin de la podgoriile bănățene de la Petro Vaselo, Silagiu sau Recaș.

În viitorul apropiat, Dumitru Mihu vrea să aducă la cafenea și produse de patiserie. În prezent, unitatea funcționează cu nouă angajați, dar, pentru vară, efectivul se va suplimenta.

Pe lângă conducători, deja și antrenorii și jucătorii vin frecvent la cafenea. „Au fost de câteva ori până acum. Vin și antrenorii. Ieri a fost antrenorul principal aici. Jucătorii fac o plimbare în cantonamentul pe care îl organizăm înainte de meci”, povestește președintele Mihu.

Ripensia își face și sediu în buricul târgului

În perioada următoare, clubul Ripensia va avea și sediu la doi pași de cafenea. Birourile vor fi în clădirea Primăriei Vechi din Piața Libertății, acolo unde clubul a avut primul sediu, la înființarea din 1928, sub bagheta fostului președinte de atunci al defunctei Chinezul, Cornel Lazăr, administratorul financiar al județului Timiș-Torontal, devenit ulterior primar al orașului de pe Bega.

Acum, în primăria veche are spații Facultatea de Muzică din cadrul Universității de Vest Timișoara, partenerul Ripensiei, iar un astfel de spațiu va deveni al clubului.

„Vom avea birou în clădirea Primăriei. De unde a plecat Ripensia în 1928, am revenit noi. Acolo va fi sediul clubului. Chiar la intrare, în dreapta, avem un spațiu frumos acolo”, a precizat Dumitru Mihu.

Pe plan sportiv, după 33 de etape, Ripensia se află pe locul 8 în Liga 2, cu 45 de puncte. Vineri, de la ora 11:00, echipa antrenată de Alexandru Pelici joacă la Pitești, cu FC Argeș. În sezonul următor, clubul roș-galben își propune un obiectiv îndrăzneț: promovarea. „În următoarele zile vom avea o discuție cu cei din conducerea clubului, pentru a ști încotro ne îndreptăm. Nu ne mulțumim cu mediocritatea. Ne dorim mai mult, ne dorim să încercăm să ne batem pentru primele locuri. Dacă nu pentru promovare, măcar să fim în prima jumătate a clasamentului. Pentru că asta înseamnă performanță, nu să încerci să eviți retrogradarea”, a spus antrenorul Pelici.

Articol scris de Anda DELIU
Foto: Sebastian TĂ‚TARU / Mediafax foto

Anda DELIU, Marius ANGHEL 09 May. 2019, 13:02 Special
Pe aceeași temă